پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 8756
با حضور استاندار قم انجام شد؛

احداث پارک جنگلی ثامن‌الائمه(ع) کلید خورد

قم نيوز : قم نیوز: با حضور استاندار قم و دیگر مسوولان استان عملیات اجرایی پارک جنگلی ثامن‌الائمه(ع) آغاز شد.
احداث پارک جنگلی ثامن‌الائمه(ع) کلید خورد
به گزارش قم نیوز، پارک جنگلی ثامن‌الائمه(ع) با حضور پیریایی استاندار قم، امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مدیران استان برگزار شد.

در این مراسم پس از کلنگ زنی نمادین این طرح که توسط کرم رضا پیریایی استاندار قم صورت گرفت، احمد عفتان مدیرکل منابع طبیعی استان به تشریح وضعیت و اهداف احداث پارک جنگلی ثامن‌الائمه(ع) پرداخت.

وی با اشاره به محل احداث این پارک جنگلی اظهار کرد: پارک جنگلی ثامن‌الائمه(ع) در ابتدای جاده قدیم قم - گرمسار که مسیر اصلی عبور هم‌استانی‌ها و هم‌وطنان استا‌ن‌های مرکزی و جنوبی کشور به مشهد مقدس است به مساحت ۴۰۰ هکتار ایجاد می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان قم با تاکید بر اینکه آبیاری درختان پارک جنگلی ثامن‌الائمه(ع) با استفاده از پساب فاضلاب تصفیه شده به میزان ۵۵ لیتر در ثانیه صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در این پارک جنگلی از سیستم آبیاری به‌ صورت قطره‌ای استفاده خواهد شد و گونه‌های متنوع درختان که با شرایط آب و هوایی قم سازگاری دارند و از زیبایی خاصی هم برخوردار هستند، کاشته خواهد شد.

عفتان با اشاره به اینکه ساختمان اداری با سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه در بزرگ‌ترین پارک جنگلی استان پیش‌بینی شده است اضافه کرد: همچنین محل‌هایی برای ورزش و تفریحات سالم در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با تاکید بر اینکه احداث پارک جنگلی ثامن‌الائمه(ع) در افزایش سرانه فضای سبز قم تأثیر بسزایی داشته و گام مهمی در بیابان‌زدایی در این منطقه است تصریح کرد: در ابتدای اجرای این پارک جنگلی مراحل زیرساختی از جمله خط انتقال آب، برق، منابع آب آشامیدنی و استخر به متراژ ۱۴ هزار مترمکعب به بهره‌برداری خواهد رسید.

عفتان تصریح کرد: تعداد نهال‌های قابل کشت در محدوده پارک بالغ بر ۲۵۰ هزار اصله است که بیشتر از گونه‌های اقاقیا، زیتون، نارون، توت، ارغوان، سرو نقره‌ای، کاج و پسته بوده و همچنین زمینه اسکان اضطراری سه هزار و ۸۰۰ خانوار در مواقع بحرانی نیز در این بوستان فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ ۴۰ میلیارد ریال برای احداث پارک جنگلی ثامن‌الائمه(ع) مصوب شده است که در سال ۹۰ با تأمین اعتبار به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال عملیات نقشه برداری، تهیه طرح‌های مطالعاتی و امور زیربنایی و عملیات اجرایی اولیه آن توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم انجام گرفته است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.mn6t23nq-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما