چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : 87663
منبع : خبرگزاری تسنیم

بیش از 155 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان مبتلا به کرونا توزیع شده است

قم نيوز : معاون هماهنگ کننده سپاه قم گفت: ۱۵۵هزار و ۸۷۰ بسته معیشتی با کمک خیرین هر یک به ارزش ۱۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان و ۸۱ هزار و ۱۸۱ بسته فرهنگی شامل کتاب، اسباب بازی توزیع شده است.
بیش از ۱۵۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان مبتلا به کرونا توزیع شده است
بیش از ۱۵۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان مبتلا به کرونا توزیع شده است
به گزارش قم نیوز مهدی کبیری پور در گفت و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به عدم برگزاری تجمع و مراسم عزاداری برای متوفیان کرونایی، 9891 مورد بازدید از خانواده‌های متوفی و عرض تسلیت و برگزاری مراسم ترحیم مجازی و نیز توزیع بسته‌های بهداشتی بین خانواده‌های متوفی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 40 هزارنفر روز فعالیت توسط خواهران و برادران بسجی از تولید گان و ماسک گرفته تا آشپزی و خدمات متنوع دیگر انجام شده است، افزود: توزیع 5000 بسته معیشتی 500 هزارتومانی بین خانواده‌های نیازمند بخش دیگری از خدمات ارائه شده است.

بیش از 155 هزار بسته معیشتی به کمک خیرین بین نیازمندان قمی توزیع شده است

معاون هماهنگ کننده سپاه قم بیان کرد: 155هزار و 870 بسته معیشتی با کمک خیرین هر یک به ارزش 100 تا 600 هزار تومان و 81 هزار و 181 بسته فرهنگی شامل کتاب، اسباب بازی توزیع شده است.

  کبیری پور با اشاره به برنامه‌های رزمایش همدلی و کمک مومنانه در حوزه معنویت عنوان کرد: برنامه ختم قرآن مجازی برای متوفیان هر محله، برگزاری پویش‌های معنوی و مناجات و نماز جماعت خانگی، فضاسازی محیطی و شهری با موضوعات و ارتباط گیری طلاب به صورت تلفنی و مجازی و حضوری، بخش‌هایی از این حوزه است.

وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث مقابله با کرونا، همواره چراغ راه و سرمشقی برای حرکت الهی، منسجم و قدرتمند بوده است،گفت: پس از فرمایش معظم له مبنی اجرای رزمایش کمک مومنانه، برنامه‌های ویژه‌ای از سوی سپاه امام علی بن ابی طاللب (ع) و قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت (ع) در سه محور سلامت، معیشت و معنویت در اولویت برنامه ریزی و اجرا قرار گرفت.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم ادامه داد: تمامی اقداماتی که از شیوع بحث کرونا تاکنون به صورت پراکنده در سطح استان اجرا می‌شد، با رزمایش مذکور مدون و منسجم شد و در حال حاضر هر محله‌ای دقیقا می‌داند که چه اقداماتی را در سه محور یاد شده باید انجام دهد.

غذای گرم در ماه مبارک رمضان بین 1200 خانواده نیازمند توزیع می شود

کبیری پور افزود: 1200 خانواده نیازمند شناسایی شدند که به خاطر شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند و قرار است با همکاری یکی از هیئات مذهبی، بسته‌های غذای گرم افطاری و سحری در هر شب و سحر ماه مبارک رمضان، بین آنان توزیع شود.

وی توزیع بن کارت معیشتی 500 هزار تومانی برای دیگر خانواده‌های نیازمند در ماه مبارک رمضان را از جمله اقدامات مورد نظر دانست و گفت: این موضوع طرح دیگری است که بحمدالله بخش قابل توجهی از اعتبار آن تامین شده و نحوه دریافت آن، از طریق پیامک به خانواده‌های مربوطه اطلاع رسانی می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم بیان کرد: در حوزه سلامت، تولید 44390 گان ایزوله، ضدعفونی 2271 مسجد توسط بسیجیان، هیئتی‌ها و گروه‌های جهادی، ضد عفونی 9381 ایستگاه اتوبوس و 193000 خودروی شخصی، تولید یک میلیون و یکصد هزار ماسک بهداشتی و توزیع بین خانواده‌ها و بیمارستان‌ها و مناطق محروم و آلوده، تولید روزانه 30 هزار ماسک در 15 کارگاه اقماری ناحیه بسیج دانشجویی در سطح استان با مجوز یکساله وزارت بهداشت که تمامی ماسک‌ها با دستگاه‌های ویژه ضدعفونی می‌شوند، از مهمترین اقداماتی است که تاکنون صورت گرفته است.

بیش از 126 هزار غربالگری خانه به خانه توسط بسیج در قم انجام شده است

کبیری پور خاطرنشان کرد:  دراین مدت 126 هزار و 770 غربالگری خانه به خانه همراه با تب سنجی، شناسایی بیماران کرونایی و ثبت نام در سامانه سلامت و نیز 15571 مورد عیادت از بیماران کرونایی، توزیع ملزومات بهداشتی و ضدعفونی منازل آنان انجام شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjtmeo.uqeamzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما