شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 87725
منبع : خبرگزاری ايرنا

۵۰ عنوان کتاب درایام قرنطینه در اختیار قمی ها قرار گرفت

قم نيوز : سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی قم، با اشاره به ایجاد پویش «در خانه بمانیم کتاب بخوانیم» در این استان گفت: حدود ۵۰ عنوان کتاب در قالب این پویش به صورت رایگان و با تخفیفی بسیار زیاد در اختیار مردم قرار گرفت.
۵۰ عنوان کتاب درایام قرنطینه در اختیار قمی ها قرار گرفت
۵۰ عنوان کتاب درایام قرنطینه در اختیار قمی ها قرار گرفت
به گزارش قم نیوز سجاد عمرانی با بیان اینکه این کتابها از طریق راه‌های ارتباطی ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی قابلیت بارگیری و یا سفارش را دارد، اظهار داشت:کتاب‌ها، شامل منابع دهمین دوره مسابقه کتابخوانی رضوی و همچنین کتاب‌هایی است که ناشران و نویسندگان آنها اجازه انتشار آنها را درفضای مجازی داده‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به مطالعه کتاب و گسترش فرهنگی کتابخوانی ادامه داد: میزان مطالعه کتاب، یکی از شاخص های توسعه یافتگی است و ایام قرنطینه بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است که باید از این فرصت برای ترویج کتاب خوانی در کشور به خوبی استفاده شود.

عمرانی، ایجاد چهار پویش مختلف برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در ایام قرنطینه خانگی میان قشرهای مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: علاوه بر پویش «در خانه بمانیم کتاب بخوانیم»، ‌پویش های «هر خانه یک کتابخانه» ویژه کودکان، «هر کتابدار،‌یک کتابخوان» ویژه کتابداران و همچنین «کتاب خوان منتظر» به محوریت کتاب های مهدوی و انتظار در قم اجرایی شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی قم، افزود: استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی میان قشرهای مختلف در این ایام به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفت و کتابداران استان موفق شدند تا اقدام های خوبی از جمله برگزاری نشست های مجازی کتابخوانی، جلسه های نقد مجازی کتاب و برنامه های معرفی کتاب به صورت مجازی انجام شده‌است.

وی با اشاره به تعطیلی تمام کتابخانه‌های استان ادامه داد: بازگشایی کتابخانه‌ها منوط به تصمیم ستاد مرکزی مقابله و مبارزه با کروناست ولی تلاش شده‌است تا در این ایام با ایجاد شبکه مجازی کتاب خوانان، ارتباط اعضا با کتاب و کتابخانه قطع نشود.

عمرانی، برگزاری بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه فرهنگی توسط نهاد کتابخانه های عمومی استان برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و همچنین استمرار ارتباط گروه های هدف با کتابخانه‌ها در این استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: برگزاری چهار پویش کتابخوانی، نشست های مجازی کتابخوانی، برگزاری ۵۰ عنوان مسابقه مختلف در قالب نقاشی، جمع خوانی و قصه گویی، برگزاری نشست کتاب خوانی برخط و معرفی کتاب با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی درقم اجرایی شده‌است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdciwyav.t1ayr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما