يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : 88009
منبع : خبرگزاری فارس

عدم تمکین بخش ها از مصوبه جابجایی پسماندها در قم پیگیری می شود

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: متأسفانه برخی از بخش های استان مصوبه جابجایی پسماندها به سایت پسماند البرز را نادیده گرفته اند و این موضوعی است که با جدیت پیگیری می شود.
عدم تمکین بخش ها از مصوبه جابجایی پسماندها در قم پیگیری می شود
عدم تمکین بخش ها از مصوبه جابجایی پسماندها در قم پیگیری می شود
به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی مشکینی در سخنانی اظهار داشت: بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت پسماند در سال 1396 تمامی بخش های استان قم موظف شده اند تا پسماند خود را به سایت پسماند البرز واقع در شهر قم منتقل کنند.

وی با بیان اینکه اجرای دقیق این مصوبه بارها به مسؤولان بخش ها تذکر داده شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون «حفاظت از خاک» ایجاد آلودگی ناشی از دفن پسماندها جرم بوده و مرتکبین مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: متأسفانه عدم انتقال پسماندها در برخی از بخش های استان منجر به آلودگی شدید اراضی و زیستگاه های طبیعی شده است که به هیچ عنوان قابل پذیرش نبوده و به صورت جدی پیگیری می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: طی دو ماه گذشته حدود 140 واحد جمع آوری، تفکیک و بازیافت ضایعات و پسماندها که در جهت شیوع بیماری کرونا خطرآفرین بودند، با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم شناسایی و پلمب شده اند.

موسوی با بیان اینکه تمامی این واحدها باید به خارج از بافت مسکونی منتقل شوند، اظهار داشت: در فرآیند نظارت و پایش واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی، در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی، بر اساس ضوابط قانونی با قاطعیت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceo78v.jh8v7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما