دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 88039
منبع : خبرگزاری فارس

بخشش اجاره اماکن دولتی و اختصاص وام به باشگاه‌های خصوصی

قم نيوز : اداره کل ورزش و جوانان استان قم با بخشش اجاره بهای اماکن دولتی به باشگاه‌های خصوصی و مربیان فعال در آنها برای جبران بخشی از هزینه‌های تحمیلی ناشی از شیوع کرونا از طریق اختصاص تسهیلات وام کمک می‌کند.
بخشش اجاره اماکن دولتی و اختصاص وام به باشگاه‌های خصوصی
بخشش اجاره اماکن دولتی و اختصاص وام به باشگاه‌های خصوصی
به گزارش قم نیوز شیوع کرونا که از اوایل اسفند ماه سال گذشته در کشور آغاز شده و به سرتاسر جهان نیز انتقال پیدا کرده، همچنان ادامه دارد و این اتفاق غیر منتظره علاوه بر مشکلات زیادی که برای عموم مردم ایجاد کرد، به بخش‌های مختلف کشور از جمله ورزش خسارات زیادی وارد کرده است.

در استان قم که جمعیتی بالای یک میلیون نفر دارد، 330 باشگاه ورزشی خصوصی و دولتی زیر مجموعه متولّی این عرصه مهم اجتماعی یعنی اداره کل ورزش و جوانان هستند، باشگاه‌هایی که اکثر آنها به شکل خصوصی اداره می‌شوند و در ماجرای کرونا زیان‌ زیادی متحمل شدند.

از این تعداد باشگاه فعال در ورزش قم، ۸۸ باشگاه به ورزش آقایان اختصاص دارد و 48 باشگاه نیز در بخش بانوان فعالیت می‌کنند، ضمن اینکه 194 باشگاه در دو شیفت مجزّا خدمات خود را به آقایان و بانوان ارائه می‌کنند اما این باشگاه‌ها و نیروهای زیر مجموعه آنها در ماجرای کرونا سختی‌های زیادی را پشت‌سر گذاشتند.

یک بررسی ساده نشان می‌دهد چنانچه هر کدام از این باشگاه‌ها حداقل دو مربی آقا و دو خانم داشته باشند که منبع درآمد آنها همین فعالیت در باشگاه باشد، این افراد اکنون از کار بیکار هستند و نگاه‌شان به تصمیم‌های مسوولان استانی و کشوری است تا راهکاری برای حمایت از آنها به منظور جبران بخشی از خسارات کرونا بیاندیشند.

 

وام 160 میلیون ریالی به 28 هزار باشگاه

ابتدا وزارت ورزش و جوانان به این ماجرا ورود کرد و سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان از پرداخت تسهیلات به ۲۸ هزار باشگاه ورزشی آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا خبر داد و افزود: به باشگاه‌های خصوصی به میزان هر نیرویی که دارند و حق بیمه پرداخت می‌کنند تا سقف 160 میلیون ریال وام 12 درصد برای ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت وام تعلق می‌گیرد که 80 میلیون ریال آن برای حقوق و مابقی برای هزینه باشگاه‌ها است.

 

بخشش اجاره اماکن دولتی و اختصاص وام به باشگاه‌های خصوصی

در استان قم نیز اداره کل ورزش و جوانان ابتدا اجاره‌ بهای اماکن ورزشی واگذار شده خود را بخشید و سپس برای کمک به باشگاه‌های خصوصی به تکاپو افتاد تا اینکه مدیر کل ورزش و جوانان استان قم از برنامه‌ریزی و پیگیری‌‌های لازم توسط این اداره کل برای اعطای تسهیلات وام به منظور حمایت مالی و جبران بخشی از خسارات اقتصادی دوران شیوع کرونا به مربیان شاغل در باشگاه‌ها خبر داد.

رسول منعم افزود: اقدامات لازم در این زمینه توسط امور باشگاه‌های اداره کل ورزش و جوانان انجام پذیرفته و موسسین باشگاه‌های ورزشی قم برای دریافت وام مربیان شاغل در باشگاه‌ها، اطلاعات هویتی و همچنین رشته ورزشی، مدرک مربیگری، مدت فعالیت، نوع قرارداد، نام باشگاه‌ و تلفن تماس خود را به امور باشگاه‌های اداره کل ورزش و جوانان ارائه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تسهیلات پیش‌بینی شده تنها به یک مربی و صرفا به باشگاه‌های داری پروانه فعالیت ورزشی معتبر تعلق می‌گیرد، اضافه کرد: مربیان نباید کارمند دستگاه‌های اجرایی و بازنشسته باشند، ضمنا مربیان نباید به غیر از حرفه مربیگری شغل دیگری داشته باشند، همچنین با توجه به وامی که به مدیران و موسسین باشگاه‌ها تعلق می‌گیرد، مربی معرفی شده باید افرادی به جز خود مدیران و مسوولان باشگاه‌ها باشد.

 

جلسه ستاد مقابله با کرونا در خصوص آغاز فعالیت اماکن ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم راجع به زمان بازگشایی اماکن ورزشی دولتی و خصوصی افزود: قرار است روز سه‌شنبه نهم اردیبهشت ماه جلسه‌ ستاد مقابله با کرونا در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده و راجع به فعالیت یا تمدید تعطیلی اماکن ورزشی تصمیم‌گیری شود.

منعم در پایان گفت: در حال حاضر تعطیلی تمام فضاهای ورزشی دولتی و خصوصی تا پانزدهم اردیبهشت است و هیچ رقابت ورزشی تا آخر این ماه برگزار نمی‌شود، تمام باشگاه‌ها و اماکن ورزشی به این موضوع توجه کنند که ان‌شاءالله به زودی از این وضعیت خارج شویم و شرایط عادی شود .

انتهای پیام /111
https://qomnews.ir/vdchwvn6.23n6xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما