کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام رفیعی: خداوند در دنیا و آخرت یاری کننده افراد صالح است‌

خبرگزاری تسنیم , 12 ارديبهشت 1399 ساعت 3:00

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) گفت: خداوند وعده نصرت داده است که هم در حیات دنیوی و هم در حیات اخروی این نصرت را شامل حال افراد صالح خواهد کرد.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در برنامه تفسیر سوره انبیاء که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: در آیات فراوان داریم که به‌صورت قطعی خداوند یاری‌کننده انسان است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) العالمیه افزود: خداوند وعده نصرت داده است که هم در حیات دنیوی و هم در حیات اخروی این نصرت را شامل حال افراد صالح خواهد کرد.

وی با اشاره به شیوه‌های نصرت الهی بیان کرد: نصرت الهی می‌تواند در قالب‌های متفاوت باشد به همین علت باید به‌درستی این شیوه‌ها را درک کرد تا بتوانیم الطاف و نصرت الهی را جذب کنیم.

استاد حوزه علمیه گفت: عطای آرامش از سوی خداوند، افزایش آرامش در هنگام مصائب همانند صبر حضرت زینب سلام الله علیها در کربلا، اجابت ادعیه، معجزه و کرامت همانند معجزات رسول خدا(ص) و عصای حضرت موسی(ع)، واگذاری حکومت و پیروزی به مؤمنان همانند ملک سلیمان، فتح مکه، پیروزی در جنگ همانند جنگ بدر از جمله نصرت‌های الهی است.

رفیعی ادامه داد: ایجاد رعب و وحشت و هلاکت در دل دشمنان، نجات از خطر همانند نجات حضرت شعیب، حضرت صالح، لوط، نوح، یونس و ابراهیم علیهم السلام و رسول خدا(ص)، ابطال کید دشمنان همانند جریان تار عنکبوت، الهام‌بخشی و در نهایت گسترش پیروان می‌تواند از دیگر شیوه‌های نصرت و الطاف الهی باشد.

وی با قرائت آیه 76 سوره انبیاء اضافه کرد: این آیه داستان مختصری از حضرت نوح(ع) است که زمانی که از قوم خود خسته شد از خداوند درخواست نجات کرد و خدا نیز دعای حضرت را استجابت کرد.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی بیان کرد: آزار و اذیت‌هایی که حضرت نوح(ع) با آن‌ها روبه‌رو شد، بسیار دردناک بود که نمونه آن فروبردن نوک انگشتان در گوش و پوشاندن صورت با پارچه برای انسداد سمع و بصر بود که هم حرف حضرت را نشنوند و هم صورت حضرت را مشاهده نکنند، باید نفرین حضرت نوح(ع) را در حق آل‌سعود و رژیم کودک‌کش اسرائیل و تحریم‌کنندگان و قاتلین مردم مظلوم یمن انجام دهیم و از خداوند درخواست نابودی این اقوام ظالم را داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به خدمات کادر درمانی در رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا خاطرنشان کرد: باید قدر ایثارگران و شهدای عرصه خدمت و سلامت را که این روزها در خط مقدم هستند به‌خوبی بدانیم و در اولین پنجشنبه ماه رمضان در حق این افراد دعا کنیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 88184

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/88184/حجت-الاسلام-رفیعی-خداوند-دنیا-آخرت-یاری-کننده-افراد-صالح-است

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir