جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 88184
منبع : خبرگزاری تسنیم

حجت‌الاسلام رفیعی: خداوند در دنیا و آخرت یاری کننده افراد صالح است‌

قم نيوز : عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) گفت: خداوند وعده نصرت داده است که هم در حیات دنیوی و هم در حیات اخروی این نصرت را شامل حال افراد صالح خواهد کرد.
حجت‌الاسلام رفیعی: خداوند در دنیا و آخرت یاری‌کننده افراد صالح است‌
حجت‌الاسلام رفیعی: خداوند در دنیا و آخرت یاری‌کننده افراد صالح است‌
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در برنامه تفسیر سوره انبیاء که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: در آیات فراوان داریم که به‌صورت قطعی خداوند یاری‌کننده انسان است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) العالمیه افزود: خداوند وعده نصرت داده است که هم در حیات دنیوی و هم در حیات اخروی این نصرت را شامل حال افراد صالح خواهد کرد.

وی با اشاره به شیوه‌های نصرت الهی بیان کرد: نصرت الهی می‌تواند در قالب‌های متفاوت باشد به همین علت باید به‌درستی این شیوه‌ها را درک کرد تا بتوانیم الطاف و نصرت الهی را جذب کنیم.

استاد حوزه علمیه گفت: عطای آرامش از سوی خداوند، افزایش آرامش در هنگام مصائب همانند صبر حضرت زینب سلام الله علیها در کربلا، اجابت ادعیه، معجزه و کرامت همانند معجزات رسول خدا(ص) و عصای حضرت موسی(ع)، واگذاری حکومت و پیروزی به مؤمنان همانند ملک سلیمان، فتح مکه، پیروزی در جنگ همانند جنگ بدر از جمله نصرت‌های الهی است.

رفیعی ادامه داد: ایجاد رعب و وحشت و هلاکت در دل دشمنان، نجات از خطر همانند نجات حضرت شعیب، حضرت صالح، لوط، نوح، یونس و ابراهیم علیهم السلام و رسول خدا(ص)، ابطال کید دشمنان همانند جریان تار عنکبوت، الهام‌بخشی و در نهایت گسترش پیروان می‌تواند از دیگر شیوه‌های نصرت و الطاف الهی باشد.

وی با قرائت آیه 76 سوره انبیاء اضافه کرد: این آیه داستان مختصری از حضرت نوح(ع) است که زمانی که از قوم خود خسته شد از خداوند درخواست نجات کرد و خدا نیز دعای حضرت را استجابت کرد.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی بیان کرد: آزار و اذیت‌هایی که حضرت نوح(ع) با آن‌ها روبه‌رو شد، بسیار دردناک بود که نمونه آن فروبردن نوک انگشتان در گوش و پوشاندن صورت با پارچه برای انسداد سمع و بصر بود که هم حرف حضرت را نشنوند و هم صورت حضرت را مشاهده نکنند، باید نفرین حضرت نوح(ع) را در حق آل‌سعود و رژیم کودک‌کش اسرائیل و تحریم‌کنندگان و قاتلین مردم مظلوم یمن انجام دهیم و از خداوند درخواست نابودی این اقوام ظالم را داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به خدمات کادر درمانی در رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا خاطرنشان کرد: باید قدر ایثارگران و شهدای عرصه خدمت و سلامت را که این روزها در خط مقدم هستند به‌خوبی بدانیم و در اولین پنجشنبه ماه رمضان در حق این افراد دعا کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci5zav.t1avv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما