شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : 88209
منبع : خبرگزاری تسنیم

مکانی برای ساماندهی کارگران ساختمانی در قم تا پایان خرداد اختصاص می‌یابد

قم نيوز : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم از تفاهم با شهرداری قم در خصوص اختصاص مکانی برای کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: قرار شده این کار تا پایان خردادماه انجام شود.
مکانی برای ساماندهی کارگران ساختمانی در قم تا پایان خرداد اختصاص می‌یابد
مکانی برای ساماندهی کارگران ساختمانی در قم تا پایان خرداد اختصاص می‌یابد
به گزارش قم نیوز مصطفی کاویانی با تأکید بر لزوم حمایت از کارگران ساختمانی اظهار داشت: کارگران از اقشاری هستند که نیاز به دفاع بیشتری دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: ایجاد کانکس برای ساماندهی کارگران ساختمانی از سال 92 مطرح بوده و در این زمینه اختلاف نظری بین انجمن‌های کارگران ساختمانی وجود داشت و با ایجاد آن موافق نبودند.

وی از تفاهم با شهرداری قم در خصوص اختصاص مکانی برای کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: قرار شده این کار تا پایان خردادماه انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در ادامه با اشاره به مصوبات این تفاهم‌نامه عنوان کرد: انجمن کارگران ساختمانی به منظور ساماندهی کارگران و عدم تجمع آن‌ها در اطراف میادین، از طریق سامانه‌ای که در اختیاردارند، باید اطلاع‌رسانی کامل به کارگران جهت ثبت‌نام در این سامانه داشته باشند.

کاویانی با بیان اینکه در این سامانه رسته شغلی و مشخصات کارگران باید به صورت کامل ثبت شود، ابراز کرد: همچنین باید مزایایی استفاده از این سامانه به مردم از طریق تبلیغات شهری و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شده و اعلام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم تاکید کرد: از سوی دیگر باید این اداره کل به همراه شهرداری مساعدت لازم به منظور استفاده بهینه و مطلوب از این این سامانه را  برای کارگران داشته باشند، همچنین زمان پیگیری یک ماه بوده و پیگیری‌کنندگان انجمن کارگران ساختمانی، شهرداری و اداره کار هستند.

وی ادامه داد: همچنین طبق تفاهم‌نامه با شهرداری قم مقرر شد به عنوان یک راهکار موقت یک محل مناسبی دریکی از میادین مورد هدف توسط انجمن کارگران ساختمانی اجاره شود و سازمان میادین شهرداری به صورت یک سال اجاره آن را پرداخت کنند.

کاویانی در پایان مطرح کرد: شهرداری قم نیز باید مساعدت لازم برای اختصاص یک قطعه زمین در محل مناسب با نظر انجمن کارگران ساختمانی با مساحت حدود 300 متر به منظور ساماندهی کارگران ساختمانی به عمل آورد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgyx97.ak97z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما