چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 88334
منبع : خبرگزاری ايرنا

۱۵۵ مدرسه روستایی قم به شبکه ملی اطلاعات متصل است

قم نيوز : مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به هدف‌گذاری هوشمندسازی  ۱۶۶ مدرسه و اتصال آن‌ها به شبکه ملی اطلاعات گفت: تاکنون ۱۵۵ مدرسه روستایی قم به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌است.
۱۵۵ مدرسه روستایی قم به شبکه ملی اطلاعات متصل است
۱۵۵ مدرسه روستایی قم به شبکه ملی اطلاعات متصل است
به گزارش قم نیوز سیدرضا موسوی  هوشمندسازی مدارس روستایی قم را یکی از برنامه‌های مهم استان در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و افزود: با اتصال تمامی این مدارس به شبکه ملی اطلاعات، ۳۰ تا ۷۰ گیگابایت اینترنت رایگان متناسب با تعداد شیفت مدارس به صورت رایگان و به مدت ۲ سال در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های فناوری ارتباطات مناسبی در سطح روستاهای استان ایجاد شده است،‌ادامه داد: تمام روستاهای استان ارتباط کامل تلفن همراه و دسترسی به اینترنت پهن باند برخوردار هستند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم اظهار داشت: توسعه فیبر نوری روستایی از جمله دیگر طرح‌هایی مهمی است که از سال گذشته در سطح استان آغاز شده است که با اجرای این طرح و ایجاد فیبر نوری مادر، امکان توسعه پهنای باند اینترنت به روستاهای قم توسط اپراتورها فراهم می‌شود.

موسوی با بیان اینکه قم از نظر زیرساخت‌های ارتباطی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است گفت: این استان از نظر توسعه،‌حفظ و پایدار ارتباطات شرایط مطلوبی دارد و ظرفیت‌های خوبی در سال‌های اخیر در قم ایجاد شده‌است.

وی توسعه فیبر نوری را از جمله ویژگی‌های مهم زیرساخت‌های ارتباطی در قم دانست و افزود: در کنار ایستگاه‌های مخابراتی و فیبر درون‌شهری، ۵۷۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح استان اجرا شده‌است که با تکمیل طرح‌های در دست اقدام،‌ ظرفیت‌های ارتباطی استان ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcfjmdc.w6dcmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما