دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۲
کد مطلب : 88475
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس پژوهشگاه فقه نظام:

دشمنان برای قم هراسی منشأ کرونا را طلاب چینی معرفی کردند

قم نيوز : رئیس پژوهشگاه فقه نظام گفت: دشمنان برای قم هراسی منشأ کرونا را طلاب قم و طلاب چینی اعلام کردند.
دشمنان برای قم هراسی منشأ کرونا را طلاب چینی معرفی کردند
دشمنان برای قم هراسی منشأ کرونا را طلاب چینی معرفی کردند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر دوشنبه در برنامه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار و از طریق رسانه‌ها منتشر شد، با اشاره به آیات جز ۱۷ قرآن کریم افزود: خداوند در سوره انبیا شرح حال مردان بزرگ مقاومت یعنی پیامبران الهی را بازگو می‌کند و اسوه‌ها و الگوهایی برای ما ارائه می‌دهد.

وی ایستادگی در برابر جنگ تبلیغاتی را دارای اهمیت بسیاری دانست و افزود: ایستادگی در برابر جنگ‌های تبلیغاتی دشمنان در سوره انبیا مورد توجه قرار گرفته است.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به آیه سه سوره انبیا افزود: تناقض‌های رفتاری مشرکان در این هجمه‌های تبلیغاتی جالب است چرا که از یک سو می‌گویند پیامبر (ص) بشری مانند دیگران است و از طرفی می‌گویند ایشان ساحر است، گاهی می‌گفتند چیزهایی که پیامبر (ص) فرموده است حاصل خواب‌های پریشان است و گاهی ایشان را دروغ‌گو و گاهی شاعر خطاب می‌کردند.

وی ادامه داد: این هجمه‌ها امروز نیز نسبت به ساحت پیامبر (ص) وجود دارد و برخی از مدعیان مسلمانی قرآن را خواب‌ها و رویاهای پیامبر می‌دانند.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با بیان اینکه در آیه ۳۶ سوره انبیا به تحقیر و تمسخر پیامبر (ص) توسط مشرکان اشاره شده است، افزود: مشرکان پیامبر (ص) را با اشاره دست مورد تمسخر قرار می‌دادند و می‌گفتند ایشان است که بت‌های ما را انکار می‌کند.

وی بیان کرد: حربه‌های تبلیغاتی دشمنان در جنگ رسانه‌ای در چندین محور انجام می‌شود، نخست تمسخر و تحقیر، دوم نسبت‌های ناروا دادن و برچسب زدن که قرآن درباره مؤمنین فرموده که مؤمنان از ملامت‌ها نمی‌هراسند، سوم غوغا سالاری و جلوگیری از انتشار پیام پیامبران الهی، چهارم ایجاد تردید و شبهه افکنی در قبال پیامبران الهی، پنجم فریب و تهدید و ششم فشار اقتصادی و تحریم است.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام ادامه داد: دشمنان امروز نیز با حربه‌های مختلف علیه جبهه مقاومت و به ویژه ملت شریف ایران فعالیت می‌کنند و در جنگ فرهنگی، اقتصادی، سایبری و حتی جنگ بیولوژیکی با حق مبارزه می‌کنند.

وی بیان کرد: در مورد بیماری کرونا مشاهده کردیم که با هزاران دروغ اخبار را وارونه نشان دادند و برای قم هراسی منشأ کرونا را طلاب قم و طلاب چینی اعلام کرده و ایران را در اعلام آمار کرونا و جانباختگان این حادثه دروغگو خوانند و گفتند ایران توانایی مقابله با این ویروس را ندارد و همچنین باورهای دینی را به تمسخر گرفتند و به تحریم‌های خود ادامه دادند و در عین حال وعده‌های پوشالی برای کمک به مردم را مطرح کردند.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی اضافه کرد: همچنین دشمنان صحنه‌های زیبای جانفشانی پزشکان و پرستاران را سانسور می‌کردند و تلاش داشتند تا ترس در کشور ایجاد کنند.

وی بیان کرد: آیه ۶ سوره حجر می‌فرماید که مشرکان به پیامبر (ص) به صورت صریح توهین می‌کردند و ایشان را دیوانه خطاب می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام صادق (ع) در حدیثی می‌فرمایند که فردای قیامت منادی ندا می‌دهد کجایند آن‌هایی که راه را بر اولیای من بستند، کسانی که صورت‌های آنها بسیار زشت است بر می‌خیزند و سپس ندا می‌رسد این‌ها کسانی هستند که مؤمنان را مورد آزار و اذیت قرار دادند و آن‌ها را به سمت جهنم سوق خواهند داد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbsabw.rhbwzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما