چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 88522
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

ویژه برنامه‌های حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران در شب های قدر

قم نيوز : برنامه احیای شب‌های قدر آستان مقدس حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران از شبکه‌های ملی و استانی صدا و سیما پخش شد.
ویژه برنامه‌های حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران در شب های قدر
ویژه برنامه‌های حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران در شب های قدر
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام آمره معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران ، ویژه برنامه‌های شب‌های قدر این دو مکان مقدس را تشریح کردند.

معاون فرهنگی حرم مطهر گفت: مراسم احیاء شب نوزدهم از ساعت ۲۳ امشب با دعا خوانی حاج میثم مطیعی و سخنرانی حجت الاسلام رفیعی از شبکه استانی نور و شبکه دو پخش خواهد شد.

او تصریح کرد: ویژه‌برنامه مناجات خوانی این آستان در دهه سوم ماه مبارک با مداحی حاج مهدی رسولی و حاج مهدی سماواتی و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرباقری از شبکه سه پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی حرم مطهر افزود: احیای مراسم شب‌های قدر ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان را با قرائت خوانی جوشن کبیر مداحان حاج عباس حیدرزاده و حاج مهدی سماواتی برنامه‌ریزی شده و تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علی‌ها و آیت الله سعیدی و حجت الاسلام میرباقری از سخنرانان این دو شب خواهند بود.

معاون فرهنگی مسجدویژه برنامه‌های حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران مقدس جمکران هم گفت: مراسم شب قدر امشب (شب نوزدهم ماه مبارک رمضان) از ساعت ۱۲ شروع خواهد شد که تا یک وسی دقیقه بامداد دعای جوشن کبیر قرائت خواهد شد سپس مراسم عزاداری توسط حاج عباس حیدرزاده اجرا خواهد شد و از ساعت یک و سی دقیقه تا دو و سی دقیقه برنامه سخنرانی و مراسم مخصوص شب قدر توسط حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد اجرا خواهد که بصورت زنده از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

حجت الاسلام حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد جمکران افزود: شب بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان نیز در همین زمان به ترتیب مدیحه سرایی ذاکرین اهلبیت آقایان حسینی نژاد و غلامرضا زاده و مراسم احیا و قرآن به سر توسط حجج اسلام والملسمن میرباقری و مومنی اجرا خواهد شد.

او ادامه داد: اگر حضور مردم در مسجد مقدس جمکران توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا بلامانع اعلام شود تیم‌های پزشکی در درب‌های ورودی مسجد مستقر خواهند شد و با نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مراسم شب‌های قدر را برگزار خواهیم کرد.

معاون فرهنگی مسجد جمکران در پاسخ به این سوال که امسال نحوه برگزاری مراسم لیالی قدر در مسجد مقدس جمکران چگونه خواهد بود و آیا درب‌های این مسجد باز خواهد شد یا خیر گفت: روز گذشته بیانیه‌ای توسط تولیت مسجد مقدس جمکران صادر شد مبنی بر آمادگی این آستان برای پذیرایی از مردم با رعیت پروتکل‌های بهداشتی و در این خصوص مطیع قوانین و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و بر اساس دستور و ابلاغ این ستاد عمل میکنیم.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcewn8v.jh8vwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما