چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : 88538
منبع : خبرگزاری تسنیم

استاد حوزه علمیه قم: هیچ عاملی غیر از عمل نیک سبب نجات انسان در روز قیامت نمی شود

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: انسان هنگامی که می میرد تنها اعمال و کارهای خوب پس از مرگ همراه وی هستند و هیچ عاملی غیر از عمل نیک سبب نجات انسان در روز قیامت نمی شود.
استاد حوزه علمیه قم: هیچ عاملی غیر از عمل نیک سبب نجات انسان در روز قیامت نمی شود
استاد حوزه علمیه قم: هیچ عاملی غیر از عمل نیک سبب نجات انسان در روز قیامت نمی شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد در مراسم شب قدر نوزدهم که در مسجد مقدس جمران برگزار شد اظهار داشت: شب قدر یکی از شب های بسیار با فضیلت است که خداوند می فرماید که ای پیامبر تو چه می دانی شب قدر چه شبی است و خداوند اشاره ای کوچکی به این شب کرده است.

وی افزود: شب های قدر برترین شب های ماه مبارک رمضان است و از ثانیه ها و دقایق این شب باید بهترین استفاده را داشته باشیم، خداوند دو پناهگاه مهم را برای انسان قرار داده است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر رضای الهی عنوان کرد: خداوند از همه به ما نزدیک و مهربان تر است و قدر ما را از همه بیشتر می داند.

فرحزاد گفت: امام رضا(ع) فرمودند هنگامی که فرعون در آب رود نیل با آن قلدری در حال غرق شدن بود به حضرت موسی(ع) پناه برد و گفت دست مرا بگیر و هر چه به حضرت موسی(ع) استغاثه کرد بی جواب بود و جبرئیل آمد و گفت الان می خواهی توبه کنی ولی بی فایده است و در آب رود نیل غرق شد.

وی تصریح کرد: فرعون کسی بود که به عنوان سمبل طاغوت ها در قرآن کریم معرفی شد ولی خالق وی خداوند است، خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود این بنده چند بار تو را صدا کرد ولی جوابی نشنید و اگر نام مرا صدا می کرد و کمک می خواست به وی کمک می کردم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: خداوند متعال 73 اسم اعظم دارد که 72 اسم خود را به 14 معصومین داده است، انبیای الهی دارای مقام عظیمی هستند ولی همه اسمای الهی در وجود آنها تجلی نکرده است.

فرحزاد بیان کرد: خداوند اکرم الاکرمین است و یعنی هر چه کرامت در دنیا وجود دارد برای خداوند است و آن کسی که بیشترین شفاعت را می کند خداوند است.

وی ادامه داد: انسان هنگامی که می میرد تا قبر خانواده و دوستان جنازه اش را همراهی می کنند و پس از آن وی را تنها می گذارند و پس از آن تنها می شود و اعمال و کارهای خوب پس از مرگ همراه وی هستند و هیچ عاملی غیر از عمل نیک سبب نجات انسان در روز قیامت نمی شود.

استاد حوزه علمیه قم ضمن اشاره به جایگاه و اهمیت صلوات بیان کرد: مولا امیرالمومنین(ع) پیش از آن که به مسجد بروند و ضربه شمشیر به سر مبارک شان بخورد ذکر صلوات می گفتند، رسول خدا(ص) تاکید کردند کسی که آخرین کلامش صلوات باشد اهل بهشت است.

فرحزاد خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) به مسجد کوفه آمدند و برای آخرین بار اذان گفتند که صدای اذان مولا امیرالمومنین(ع) به همه خانه ها رسید و سپس خفتگان را بیدار کرده و وارد محراب شدند و نماز اقامه کردند و وارد سجده شدند و ابن ملجم بر فرق مبارک امام علی(ع) شمشیر زدند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbwsbw.rhbwfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما