چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : 88744
منبع : خبرگزاری مهر
حجت الاسلام رفیعی:

توحید و ولایت دارای ارتباط محکمی با یکدیگر هستند

قم نيوز : عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، اعتقاد به توحید را یکی از اساسی‌ترین اعتقادات دانست و گفت: توحید و ولایت دارای ارتباط محکمی با یکدیگر هستند.
توحید و ولایت دارای ارتباط محکمی با یکدیگر هستند
توحید و ولایت دارای ارتباط محکمی با یکدیگر هستند
به گزارش قم نیوزحجت الاسلام ناصر رفیعی ظهر چهارشنبه در ویژه برنامه تفسیر سوره انبیا که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۰۸ این سوره می‌فرماید که ای پیامبر بگو به من وحی می‌شود که خدا یکی است و هیچکس حق ندارد برای او شریک قائل شود.

وی گفت: یکی از اساسی‌ترین اعتقادات ما اعتقاد به توحید است که از همه چیز مهم‌تر می‌باشد.

استاد حوزه و دانشگاه توحید را مانند نخ تسبیح و همه اعتقادات را دانه‌های آن تسبیح عنوان کرد و افزود: روح و اساس دین و قرآن، نهج البلاغه، ادعیه و زیارات، توحید است و همه انبیا (ص) و ائمه (ع) برای هدایت مردم به سوی توحید آمده‌اند.

وی بیان کرد: سوره توحید اساسی‌ترین سوره در مورد خداشناسی و توحید است که از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد و کسی که سوره توحید را زیاد بخواند در قیامت «مادح الله» لقب می‌گیرد یعنی فردی که مدح خدا را کرده و اهل بهشت است.

حجت الاسلام رفیعی گفت: اگر فرد هزار مرتبه «قل هو الله» را بخواند با خدا معامله کرده و از بندگان خاص الهی است.

وی ادامه داد: در برخی از روایات آمده است فردی که «قل هو الله» و «قل یا ایها الکافرون..» را بخواند ایمان به خدا را کامل کرده و از شرک محفوظ مانده است.

این کارشناس مذهبی سوره توحید را بیان کننده احدیّت ذاتی خداوند دانست و افزود: هیچکس و هیچ موجودی در کنار خدا و عدل او قرار نمی‌گیرد.

وی زیاد خواندن سوره توحید را موجب تقویت توحید انسان دانست و تصریح کرد: آیه ۱۸ سوره آل عمران تنها آیه‌ای است که در آن دو بار کلمه توحید آمده و در روایت ذکر شده است که پیامبر (ص) زیاد این آیه را می‌خواندند و در این آیه از سه ناحیه خدا، ملائکه و اولوالعلم بر وحدانیت خدا شهادت می‌دهند.

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: توحید و ولایت دارای ارتباط محکمی با یکدیگر هستند و به هم متصل می‌باشند.

وی نتیجه توحیدی که از ناحیه ولایت نباشد را وهابیت و توحید توهمی دانست و افزود: توحید دینی همان توحید ولایی است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه توحید از راه عمل صالح محقق می‌شود، تصریح کرد: توحید یک اعتقاد است بنابراین گاهی انسان سخنانی می‌گوید که بوی شرک می‌دهد که باید از این سخنان دوری کند.

وی بیان کرد: توحید در زندگی دارای آثار بسیاری است پس اگر کسی توحیدش را قوی کرد موجب حریّت و آزادی، استقامت در برابر مشکلات، مصونیت از شیطان، ظلم ستیزی، خستگی ناپذیری و تلاش، ترک خودخواهی و ریا، تقویت اخلاص و نوع دوستی می‌شود.

حجت الاسلام رفیعی گفت: از صاحب‌خانه‌ها درخواست می‌کنم که امسال کرایه‌ها را افزایش ندهند و با خدا معامله کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcay0na.49nay15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما