دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب : 8916

اولین جلسه درس خارج فقه آیت الله مومن برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: اولین جلسه درس خارج فقه حضرت آیت الله مؤمن با موضوع ولایت فقیه در مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) برگزار شد.
اولین جلسه درس خارج فقه آیت الله مومن برگزار شد
به گزارش قم نیوز، در این جلسه که با حضور پر شور طلاب علوم دینی همراه بود، آیت الله محمد مومن طی سخنانی اظهار داشت: اصل ولایت امر، ولایت الهی است و تشخیص و تعیین ولایت پیامبر و ائمه اطهار(ع) بر عهده مردم نیست بلکه خداوند این ولایت را برای معصومین قرار داده و دلیل آن نیز کاملا روشن و مشخص است.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه هدیه الهی به جامعه اسلامی است، اذعان داشت: اظهار علاقه به ولایت امر موضوعی همگانی است و در رگ شیعیان جهان می جوشد.

آیت الله مومن با اشاره به اینکه خداوند متعال ولایت را به عهده پیامبر اعظم و ائمه اطهار نهاده است گفت: اینکه برخی در رسانه ها حق حاکمیت و انتخاب ولی فقیه را به مردم نسبت می دهند خلاف واقع بوده و ایراد عقلی بر آن وارد است، زیرا اگر این امر مهم که از سوی پروردگار تعیین شده است به مردم واگذار شود ادامه پیدا نمی کند.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: گسترش اسلام در زمین و سرپرستی امور جامعه مسلمین از جمله وظایف ولی فقیه است و این از جمله اختیاراتی است که از جانب خداوند متعال به ولی فقیه واگذار شده است.

وی با اشاره با شهادت ائمه اطهار در ادوار مختلف و فرا رسیدن عصر غیبت کبری تصریح کرد: در شرایطی که مردم نگذاشتند امام معصوم تصدی امر داشته باشد خداوند اقتضا فرموده است که در عصر غیبت علاوه بر امام زمان که عهده دار ولایت امر است شخصی به عنوان نایب امام زمان، عهده دار ولایت امر باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: اگر چه ولایت امر امام معصوم هم اکنون فعلیت ندارد ولی خداوند مردم را به حال خود رها نکرده و امر به اطاعت از ولایت فقیه نموده است.

در ابتدای این درس آیت الله مومن در رابطه با تدریس این مبحث بیان کرد: از سال ۱۳۷۶ بحث ولایت فقیه را مطرح کردیم و تا سال ۱۳۸۵ این مبحث به طول انجامید و مجموعه این مباحث در کتابی ۳ جلدی با عنوان "الولایة الإلهیة الاسلامیة أو الحکومة الإسلامیة" به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: ان شاالله در روزها و ماههای آتی مباحث این کتاب را مطرح و از ابتدای بحث ولایت فقیه درس خارج فقه را آغاز خواهیم نمود.

لازم به ذکر است، درس خارج آیت الله مومن از ابتدای بحث ولایت فقیه همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۱ صبح در مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی (مدرس ۲۲) برگزار می گردد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.ydciw6d1vgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما