چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : 89416
منبع : خبرگزاری تسنیم

پروانه بهره‌برداری 181فقره معدن در استان قم صادر شد

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: به‌طورکلی تعداد ۱۸۱ فقره پروانه بهره‌برداری معدن در ۲ ماهه نخست سال جاری صادرشده که از این تعداد ۱۰۲ معدن فعال با اشتغال ۱۲۹۶ نفر بوده است.
پروانه بهره‌برداری ۱۸۱فقره معدن در استان قم صادر شد
پروانه بهره‌برداری ۱۸۱فقره معدن در استان قم صادر شد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سالن جلسات کرامت استانداری، اظهار داشت: میزان صادرات استان تا بهمن‌ماه سال گذشته 250 میلیون دلار بود که از اسفندماه میزان صادرات استان به دلیل بسته شدن مرزها به صفر رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اکتشافات تکمیلی عناصر فلزی مس، آهن و طلا را موردتوجه قرار داد و گفت: بخشی از این پروژه‌ها دولتی و بخشی نیز خصوصی است که پیشنهاد داده شد در حوزه سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها پیگیری شود که امیدواریم با همراهی که منابع طبیعی خواهد داشت این مسئله را به سرانجام  برسانیم.

سیجانی بیان کرد: به‌طورکلی تعداد 181 فقره پروانه بهره‌برداری معدن طی دوماهه نخست سال جاری صادرشده که از این تعداد 102 معدن فعال با اشتغال 1296 نفر و استخراج بیش از 158 هزار تن دارای بهره‌بردار بوده است و در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به احیای 25 واحد صنعتی راکد گفت: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ملی را معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارسال کرده‌اند که توسعه واحدهای صنعتی با جدیت باید پیگیری شود.

سیجانی اتصال شهرک شکوهیه به راه‌آهن را مورداشاره قرار داد و ابراز کرد: راه‌آهن دو برنامه توسعه و نوسازی ریلی را از وزارت راه و شهرسازی تعیین تکلیف کرده و دلیل اینکه این اتصال تاکنون معطل‌مانده به این مسئله برمی‌گردد که اتصال این شهرک به راه‌آهن به لحاظ قانونی به عهده شرکت شهرک‌ها نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان گفت: ارزش این کالاها 9.8 میلیون دلار و وزن 10.2 هزار تن بوده که عمده کالاهای صادراتی مربوط به مواد پلاستیکی بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعداد 105 واحد صنعتی جهت پرداخت تسهیلات رونق تولید به مبلغ 5 هزار و 634 میلیارد ریال به بانک‌های عامل استان از زمان ابلاغ دستورالعمل پرداخت تسهیلات در سال 98 معرفی شده‌اند که این تسهیلات در سه بخش جهاد، صنعت و گردشگری بوده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch-kn6.23nwzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما