شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : 90224
منبع : خبرگزاری فارس

شیر ژال قم نایب‌قهرمان لیگ ووشو ایران شد

قم نيوز : تیم ووشو شیر ژال قم عنوان دوم و مقام نایب‌قهرمانی رقابت‌های فصل 99 – 1398 لیگ دسته اول ووشو باشگاه‌های کشور را به خود اختصاص داد.
شیر ژال قم نایب‌قهرمان لیگ ووشو ایران شد
شیر ژال قم نایب‌قهرمان لیگ ووشو ایران شد
به گزارش قم نیوز مردان ووشوکار قم در قالب تیم هیأت ووشو که در ادامه رقابت‌های فصل 99 – 1398 لیگ دسته اول ووشو مردان باشگاه‌های کشور با یافتن حامی مالی با نام شیر ژال به مصاف حریفان خود رفتند، یکی از چهار تیم حاضر در مرحله نهایی پیکارها بودند و سرانجام با عنوان نایب‌قهرمانی به کار خود پایان دادند.

ووشوکاران تیم شیر ژال قم بعد از نتایج موفق مرحله مقدماتی به جمع چهار تیم برتر راه یافتند و قرار بود با انجام یک مسابقه در مرحله نیمه نهایی بخت خود را برای صعود به دیدار فینال و کسب سهمیه مستقیم صعود به لیگ برتر بیازمایند اما شیوع نابهنگام ویروس کرونا اجازه برگزاری رقابت‌های مرحله نیمه نهایی لیگ دسته اول را نداد.

چنین وضعیتی علاوه بر لیگ دسته اول ووشو مردان ایران برای سایر لیگ‌ها اعم از لیگ دسته اول زنان و لیگ برتر مردان و بانوان وجود داشت و فدراسیون ووشو هر چه به انتظار نشست تا بلکه وضعیت کرونا بهبود یافته و لیگ‌ها ادامه یابد، اما با تشدید وضعیت کرونا این فدراسیون تصمیم به اعلام پایان لیگ‌های فصل 99 – 1398 باشگاه‌های کشور گرفت.

با توجه به اینکه هنوز هیچ‌گونه مجوزی از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش برای پیگیری تمرینات و مسابقات رشته‌های پربرخورد همچون ووشو صادر نشده و باشگاه‌ها و اماکن اختصاصی این رشته اجازه فعالیت ندارند، لیگ‌های مختلف ووشو در دو بخش بانوان و‌ آقایان که تا پایان مرحله گروهی برگزار شده و به دلیل شیوع ویروس کرونا نیمه تمام مانده بود، رسما توسط فدراسیون تعطیل شد.

این تصمیم در نشست مشترک مسوولان فدراسیون ووشو با نمایندگان تیم‌ها اتخاذ شد و با هدف حفظ سلامتی ووشوکاران در نهایت قرار شد تیم‌هایی که به‌عنوان صدرنشین از مرحله مقدماتی صعود کرده بودند عنوان قهرمان مشترک را کسب کرده و تیم‌هایی نایب‌قهرمان مرحله مقدماتی مشترکا روی سکوی نایب‌قهرمانی قرار بگیرند.

با توجه به این تصمیم که با موافقت نمایندگان تمام تیم‌ها گرفته شد تمامی لیگ‌های ووشو که مرحله مقدماتی آن در دو گروه به انجام رسیده و از هر گروه دو تیم به مرحله نهایی رسیده بودند رسما تعطیل شده و در لیگ دسته اول مردان ایران عنوان قهرمانی مشترک به تیم‌های هیأت ووشو نور و شهرداری ملارد رسید و تیم‌های شیر ژال قم و زرّین رود مشترکا در جایگاه دوم قرار گرفتند.

بدین‌ترتیب بعد از مدال طلای طلای علی کریمی در مسابقات 2019 جوانان آسیا که نیمه نخست سال 1398 به ویترین افتخارات ورزش قم اضافه شد، هیأت ووشو به ریاست جواد محمدزاده یکی از روسای جوان و موفق هیأت‌های ورزشی قم با نایب‌قهرمانی لیگ دسته اول یک دستاورد بزرگ دیگر برای ورزش قم رقم بزند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgtx9y.ak9zx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما