دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : 90276
منبع : خبرگزاری فارس

برنامه «باب المراد» از رادیو معارف پخش می‌شود

قم نيوز : مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف از پخش برنامه «باب المراد» به مناسبت شهادت امام جواد(ع) از این رسانه خبر داد.
برنامه «باب المراد» از رادیو معارف پخش می‌شود
برنامه «باب المراد» از رادیو معارف پخش می‌شود
به گزارش قم نیوز سیداحمد محمودی امروز با اشاره به ویژه برنامه‌های رادیو معارف ویژه شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: باب المراد از برنامه‌های تولیدی است که شب شهادت این امام بزرگوار روز 30 تیر ماه به صورت زنده از ساعت 21:30 تا 23 پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتقاء فرهنگی مخاطبان در خصوص معارف اهل بیت(ع) از جمله اهدافی است که در این برنامه پیگیری می‌شود.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف حیات اقتصادی جامعه در عصر امام جواد(ع) و مقابله ایشان با مفاسد اقتصادی و مدیریت اقتصادی شیعیان را مورد توجه قرار داد و گفت: تبیین مدیریت اقتصادی امام جواد(ع) نیز در این بخش برنامه تبیین می‌شود زیرا آرمان‌ها و ارزش‌هاى اسلامى و فعالیت‌هاى اقتصادى آن حضرت براساس یک برنامه کامل اقتصادى بود.

وی خاطرنشان کرد: امام جواد(ع) با دریافت اموال از طریق خمس، درآمد ناشى از موقوفات، هدایا و تجارت، کسب کار و توزیع مناسب اموال دریافتى به وسیله وکلا نقش مهمى در بهبود وضعیت اقتصادى شیعیان داشتند.

محمودی با اشاره به وضعیت اقتصادی خلفای عباسی گفت: منبع درآمدی دستگاه خلافت، بخشش بی حد و حصر بیت المال، ثروت اندوزی در دربار، مجالس لهو و اسراف و فساد از جمله شیوه خلفای عباسی بود که امام با امر به معروف و نهی از منکر و سفارش به تقوا با این مفاسد مخالفت می‌کردند.

وی با بیان اینکه برای محتوای این برنامه از کتاب پیشوای هدایت، سید منذر حکیم استفاده شده است، گفت: محمد حسین پور به عنوان تهیه‌کننده و رضا حبیبی مجری و حجت‌الاسلام دکتر مجید رضایی به عنوان کارشناس این برنامه است.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف از تولید برنامه جواد الائمه ویژه شهادت امام محمد تقی(ع) خبر داد و افزود: این برنامه روز 31 تیر ماه از ساعت 8:30 تا 9:30 پخش می‌شود که به بررسی زندگی امام جواد(ع) و سفارش ایشان درباره راه قرب الهی می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: سید محمد علی حسینیان به عنوان تهیه‌کننده، رضا هدایت‌فر به عنوان گوینده و حجت‌الاسلام محمد سعیدی آریا به عنوان کارشناس این برنامه است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd9x0n.yt0z56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما