سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب : 90308
منبع : خبرگزاری فارس

موقوفه‌ای برای امام جواد(ع) با 6 دهه قدمت

قم نيوز : یکی از وقف‌نامه‌های موجود در اوقاف قم، سند موقوفه سید حسین چاووشی است که با نیت اقامه عزای امام جواد علیه السلام و تعمیرات و نگهداری حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع علیه السلام و امامزادگان چهل اختران علیهم السلام است.
موقوفه‌ای برای امام جواد(ع) با 6 دهه قدمت
موقوفه‌ای برای امام جواد(ع) با 6 دهه قدمت
به گزارش قم نیوز سه‌شنبه 31 تیرماه سال جاری مصادف است با 29 ذی القعده سالروز شهادت امام محمد تقی علیه السلام ؛ امام مظلومی که در طول قرون و اعصار گذشته، تلاش‌های زیادی از سوی شیعیان و پیروان مکتب جعفری برای شناساندن ایشان به جامعه صورت گرفته است.

از جمله این تلاش‌ها می‌توان به موقوفاتی اشاره کرد که با نیت زنده نگاه داشتن یاد و نام ایشان وقف شده‌اند.

یکی از این وقف‌ها که در استان قم قرار دارد، موقوفه سید حسین چاووشی است که در تاریخ ششم مردادماه سال 1332 به ثبت رسید.

سند این وقف نامه با شماره 12190 در دفترخانه شماره 6 تنظیم و با کلاسه 11 – چ در اداره اوقاف و امور خیریه استان قم بایگانی شده است.

بر این اساس مرحوم سید حسین چاووشی از اهالی کوی چهل اختران قم، بخشی از دارایی خود را شامل دو دونگ مشاع از 6 دانگ باغچه پلاک شماره 10369 واقع در بخش یک قم با تولیت سه نفر از فرزندانش که نسل اندر نسل واگذار خواهد شد، با چندین نیت وقف کرده است.

نیت‌های وقف در این سند، شامل استفاده از عایدات حاصله ملک مورد وقف برای مصارف صرف روضه‌خوانی شهادت امام محمد تقی علیه السلام و از روز اربعین تا شهادت امام حسن علیه السلام ، کمک به امام جماعت محل  شود و تعمیرات آستان امامزاده موسی مبرقع علیه السلام و امامزاده زید علیه السلام و گنبد بزرگ صحن چهل اختران بوده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjoteh.uqeyyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما