چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : 90335
منبع : خبرگزاری فارس

تشکیل ستاد هماهنگی امور خیریه در اوقاف قم

قم نيوز : دبیر ستاد هماهنگی امور خیریه اوقاف استان قم گفت: این ستاد بر اساس بخشنامه جدید سازمان اوقاف تشکیل شده و هدف از آن، تسهیل و جهت‌دهی به امور خیریه است.
تشکیل ستاد هماهنگی امور خیریه در اوقاف قم
تشکیل ستاد هماهنگی امور خیریه در اوقاف قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید نورالدین صمدانی با اشاره به تشکیل ستاد امور خیریه استان قم اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های سازمان اوقاف، ترویج سنت حسنه وقف و امور خیریه است.

وی افزود: با هدف هم افزایی در جذب خیرات و خدمت‌رسانی بیشتر و هدفمندتر به نیازمندان، ستاد هماهنگی امور خیریه اوقاف استان قم تشکیل شده است.

دبیر این ستاد با بیان اینکه کمک‌رسانی به نیازمندان باید با رعایت عزت و کرامت انسانی آنها صورت بگیرد گفت: این ستاد، فعالیت‌های متمرکزی را در این راستا شروع کرده و در چند محور به جذب خیرین می‌پردازد.

وی ادامه داد: از جمله این محورها می‌توان به تسهیل ازدواج جوانان و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تهیه جهیزیه در قالب طرح پیوند آسمانی، خدمات دهی به بیماران نیازمندان، حمایت و مراقبت از ایتام و افراد بی سرپرست و بد سرپرست با رویکرد توانمندسازی این افراد، خدمات‌دهی و کمک به آسیب‌دیدگان از بلایای طبیعی و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد بر اساس دستورالعمل‌های موجود اشاره کرد.

صمدانی خاطرنشان کرد: مساعدت‌های صورت گرفته یا به صورت فردی هستند و یا به صورت گروهی که در مورد دوم می‌توان به کمک‌های ارائه شده به مراکز نگهداری از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست اشاره کرد.

دبیر ستاد هماهنگی امور خیریه اوقاف استان قم با بیان اینکه این ستاد به صورت کاملا مردمی فعالیت خود را پی خواهد گرفت عنوان کرد: به هیچ وجه به دنبال تصدی‌گری در امور اجرایی نیستیم بلکه تنها نظارت و جهت‌دهی به امور مد نظر قرار دارد.

وی با بیان اینکه تشکیل این ستاد بر اساس بخشنامه جدید سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفته است گفت: ستاد مذکور در قالب شوراهای تخصصی فعالیت می‌کند و هر شورا در حقیقت کارگروهی ویژه برای مجموعه‌ای از کارهای خیریه به شمار می‌رود البته هیچ محدودیتی برای حذب کمک‌های خیریه وجود ندارد و افراد می‌توانند در هر قالب و با هر میزان کمک، به شورای تخصصی مربوطه مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjiteh.uqeytzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما