پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : 90372
منبع : خبرگزاری تسنیم

نماد و المان دفاع مقدس در سطح شهر قم فضاسازی شود

قم نيوز : رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با تاکید بر اینکه باید نمادهای دفاع مقدس در شهر مقدس قم فضاسازی شود گفت: عده‌ای قصد دارند دفاع مقدس را از نسل جوان گرفته و نسل جوان با دوران دفاع مقدس ناآشنا باشند.
نماد و المان دفاع مقدس در سطح شهر قم فضاسازی شود
نماد و المان دفاع مقدس در سطح شهر قم فضاسازی شود
به گزارش قم نیوز علی حاجی‌زاده شامگاه چهارشنبه در نشستی در محل سابق اعزام بسیجیان استان در دفاع مقدس که در مدرسه علمیه مشکات برگزار شد با اشاره به تاثیرپذیری جوانان و نوجوانان از بحث روایتگری شهدا و دفاع مقدس اظهار داشت: باید نماد‌ها و المان‌های مربوط به دفاع مقدس حفظ و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ شهادت در جامعه افزود: در مراسمی با حضور دانش‌آموزان استان درباره خاطرات دفاع مقدس و رشادت رزمندگان صحبت می‌کردم که این موضوع سبب شد دانش‌آموزان تحت تاثیر قرار بگیرند، نسل جوان فطرت پاکی دارند و باید از کودکی با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با تاکید بر اینکه باید نمادهای دفاع مقدس در شهر مقدس قم فضاسازی شود، بیان کرد: عده‌ای قصد دارند دفاع مقدس را از نسل جوان گرفته و نسل جوان با دوران دفاع مقدس ناآشنا باشند.

حاجی‌زاده گفت: برخی گلزار شهدا را قبرستان می‌دانند، باید این مکان به‌خوبی برای جوانان معرفی شود و نقش شهدا و رزمندگان عزیز در دوران دفاع مقدس به‌خوبی تبیین شود.

وی تصریح کرد: استان‌های کرمان و خراسان جنوبی موفق‌ترین استان‌ها در برگزاری کنگره شهدا بوده‌اند، چرا که آنها 93 برنامه داشتند که یکی از آنها برگزاری هزاران یادواره بوده و تلاش کرده‌اند در ظرف پنج سال تمام برنامه‌های استان به سمت شهید و شهادت برود.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم نیز با اشاره به اینکه شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان اطاعت از اوامر ولایت‌فقیه را بار‌ها مورد تاکید قرار داده‌اند، افزود: مقام معظم رهبری در مورد کنگره‌های شهدای پیگیری خاصی دارند و با قوت و قدرت تمام برگزار شود.

حاجی‌زاده با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان قم خاطرنشان کرد: قرار بود این مراسم آبان‌ماه امسال برگزار شود ولی با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته سال آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaueno.49nw015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما