> افتتاح ۱۰۰ بوستان شهری در قم | قم نیوز
چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : 90496
منبع : خبرگزاری فارس

افتتاح ۱۰۰ بوستان شهری در قم

قم نيوز : معاون خدمات شهری شهرداری قم از افتتاح ۱۰۰ بوستان شهری در ۴ سال گذشته خبر داد و گفت: ۴۲۷ کیلومتر طول معابر فضای سبز در قم و درمجموع ۲۵ میلیون مترمربع مساحت فضای سبز شهر قم است.
افتتاح ۱۰۰ بوستان شهری در قم
افتتاح ۱۰۰ بوستان شهری در قم
به گزارش قم نیوز سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به آخرین وضعیت فضای سبز شهر قم، اظهار کرد: تلاش‌های زیادی در این سال‌ها انجام‌شده که سرانه فضای سبز را از ۱۵ متر در سال ۹۴ تا پایان ۹۸ به بالای ۲۰ متر برسانیم و هم‌اکنون سومین شهر ازنظر فضای سبز بعد از اصفهان و شیراز به شمار می‌رویم.

وی با بیان اینکه در توسعه کمربند سبز و جنگلی اقدامات خوبی انجام و ۱۰۰ بوستان شهری در طول ۴ سال گذشته ایجادشده است، ادامه دا: یکی از رویکردهای مهم شهرداری نیز توسعه فضای سبز در کنار معابر با مشارکت و همراهی اهالی در نگهداری درختان است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: ۴۲۷ کیلومتر طول معابر فضای سبز در قم و درمجموع ۲۵ میلیون مترمربع مساحت فضای سبز شهر قم است، باید عنصر فضای سبز را به‌عنوان موجود زنده بپذیریم چرا که شهروندان ازنظر روحی و روانی و شرایط اقلیمی به فضای سبز نیاز دارند و زیستن در کنار فضای سبز برکات زیادی دارد.

سامع افزود: یکی از اقدامات مهم این بوده که بتوانیم فضای سبز حاشیه شهر قم و کمربند سبز شهر را توسعه دهیم، در چند سال اخیر با همراهی استانداری، راه و شهرسازی، امور آب و جهاد کشاورزی قرار شد عرصه و آب را تأمین کنند و شهرداری با اختصاص بودجه این کمربند سبز را تکمیل کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch-knw.23nvwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما