سه شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : 907
موسی‌پور خواستار شد:

تسریع در صدور کارت ملی هوشمند در قم

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند برای اولین بار در کشور در استان قم، تاکید کرد: با توجه به انتخاب قم به عنوان پایلوت صدور کارت‌های ملی هوشمند، باید اجرای این پروژه با سرعت و دقت بیشتری پیگیری شود.
تسریع در صدور کارت ملی هوشمند در قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان، با تاکید بر ضرورت مکانیزه کردن سیستم ثبت احوال استان و ثبت به روز وقایع، اظهار داشت: با تامین امکانات و تجهیزات لازم و آموزش مراکز مرتبط با ثبت احوال استان خصوصا بیمارستان‌ها و مراکز ثبت اسناد و املاک، ثبت تمام وقایع از جمله ولادت، فوت، ازدواج و طلاق باید به روز شود.

وی با اشاره به نقش و تاثیر ثبت وقایع در برنامه‌ریزی‌های شهری، تصریح کرد: ثبت آمار وقایعی چون مهاجرت در برنامه‌ریزی‌های آینده و ترسیم نقشه راه و مدیریت شهری بسیار مهم است.

رشد ۳ برابری جمعیت استان قم پس از پیروزی انقلاب
موسی‌پور با اشاره به افزایش سه برابری جمعیت استان قم پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و جذابیت‌های ویژه قم، این استان بیشترین آمار مهاجرت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را داراست و برای کنترل و مدیریت این واقعه باید آمار درستی از آن در اختیار داشت.

وی دقت در صحت اطلاعات ثبت شده را امری ضروری عنوان و یادآورشد: ضریب اطمینان آمار ثبتی در کشور باید افزایش یافته و در صدور اسناد هویتی دقت شود.

استاندار قم در ادامه با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند برای اولین بار در کشور در استان قم، خواستار تسریع در صدور شناسنامه‌های الکترونیکی و کارت‌ ملی هوشمند شد و افزود: با توجه به انتخاب قم به عنوان پایلوت صدور کارت‌های ملی هوشمند، باید اجرای این پروژه با سرعت و دقت بیشتری پیگیری شود.

وی تصریح کرد: البته توجه به کاربرد و اطلاعات موجود در کارت‌های ملی هوشمند از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این کارت باید مردم را از سایر اسناد هویتی بی‌نیاز سازد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcjfaehzuqey.sfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما