> امر به معروف باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود | قم نیوز
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : 90847
منبع : خبرگزاری فارس

امر به معروف باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

قم نيوز : جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه به عنوان یک فرهنگ و باور عمومی تبدیل شود.
امر به معروف باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود
امر به معروف باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود
به گزارش قم نیوز سید محمد تقی حسینی شنبه شب در نشست خبری که در مجتمع ناشران قم برگزار شد، با بیان اینکه هفته نخست محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، اظهار کرد: در نهضت امام حسین(ع) و قیام عاشورا عوامل متعددی دخالت داشتند اما اقامه امر به معروف و نهی از منکر مهمترین آن است .

وی با اشاره به شعار هفته امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: نهضت حسینی مطالبه گری و فرهنگ سازی شعاری است که برای این ایام در نظر گرفته شده است.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم با تاکید براینکه مطالبه گری مسئله ای است که در این شعار به آن توجه شده است، تصریح کرد: تشکیل گروه‌های مختلف مردمی در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، می گذرد، عنوان کرد: در طول این مدت ستاد امر به معروف و نهی از منکر رویکرد خود را در راستای برنامه های اجرایی دنبال می کرد اما اکنون سیاست این ستاد تغییر کرده و برنامه ستادی را در پیش گرفته است و در این راستا گروه های مردمی باید تشکیل شود.

حسینی با تاکید براینکه براساس قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، عموم مردم حق اجرای این فریضه مهم را دارند، گفت: هیچ کسی حق جلوگیری از فعالیت مردم را در این زمینه ندارد و در این راستا ما به دنبال ترویج امر به معروف و نهی از منکر نسبت به مدیران دستگاه ها هستیم.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دنبال تبدیل کردن این فریضه به باور عمومی است، تصریح کرد: در این راستا از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات در استان از نهادهای مردمی برای ترویج این فریضه مهم حمایت صورت می گیرد.

حسینی با اشاره به ضرورت همکاری ادارات در زمینه تشکیل شورای امر به معروف افزود: تمام ادارات موظفند این فریضه مهم را در مأموریت‌های اداره خود عملیاتی کنند.

وی با تاکید براینکه مردمی کردن امر به معروف و نهی از منکر نقش مؤثری در ترویج این فریضه مهم میان عموم دارد، گفت: امر به معروف تنها در حجاب خلاصه نمی‌شود و باید در مسائل مختلف به این فریضه مهم توجه جدی شود.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم با عنوان اینکه 28 دستگاه وظیفه اجرای این فرایند مهم را در جامعه برعهده دارند، افزود: مردم باید در زمینه ترویج امر به معروف و نهی از منکر مطالبه گر باشند.

حسینی با بیان اینکه مردم از نحوه پوشش فروشندگان در سطح شهر و مانکن های فروشگاه ها شکایت دارند، تصریح کرد: به همین منظور ترویج امر به معروف و نهی از منکر را از طریق آموزش به اصناف قم آغاز کردیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchq6nw.23nvkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما