يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : 90985
منبع : خبرگزاری فارس

قم سومین هیأت برتر ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء ایران

قم نيوز : هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم از نگاه فدراسیون رتبه سوم هیأت‌های برتر کشور در سال 1398 را به خود اختصاص داد.
قم سومین هیأت برتر ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء ایران
قم سومین هیأت برتر ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء ایران
به گزارش قم نیوز هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء یکی از 47 هیات ورزشی استان قم است که 6 گروه بیماری را پوشش می‌دهد و پس از 39 اعزام و کسب 31 مدال از مسابقات مختلف کشوری سال 1398 از نگاه فدراسیون به عنوان یکی از هیات‌های موفق کشور معرفی شد.

هیأت بیماران خاص و پیوند اعضاء که سابقه کسب مدال از میادین بین‌المللی، آسیایی و جهانی را دارد و یکی از هیأت‌های پرافتخار ورزش قم است، در 6 گروه بیماری 12 رشته ورزشی زیر پوشش خود دارد و ورزشکاران گروه‌های بیماری تالاسمی، هموفیلی، همودیالیز، دیابت،  پیوند اعضاء و ام‌اس این هیات در عرصه قهرمانی و همگانی فعالیت می‌کنند.

پرافتخارترین و پرمدال‌ترین ورزشکار این هیات خانم ثریّا پارس‌لاری است که از میادین مختلف داخلی و رقابت‌های متنوع بین‌المللی، آسیایی و جهانی مدال کسب کرده، هیاتی که هم اکنون ریاست آن را علی‌اصغر فرمانی بر عهده دارد و ورزشکاران هیات به وی علاقه خاصی دارند و در مجمع انتخابات سال 1397 این هیات با حمایت کامل و قاطع از فرمانی برای انتخاب وی سنگ تمام گذاشتند.

در حال حاضر رشته‌های بدمینتون، دارت، شنا، تنیس روی‌میز، شطرنج، تیراندازی و پتانک همراه با اسکواش، بولینگ و مواد متنوع دوومیدانی مانند پرتاب دیسک، پرتاب وزنه و پرتاب توپ در هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء قم فعال هستند و موفقیت‌های مختلف ورزشکاران این رشته‌ها، هیات قم را به عنوان سومین هیات برتر کشور معرفی کرد.

این هیات که در سال 1398 سال پرکاری را با 39 اعزام به رقابت‌های کشوری سپری کرد و این اعزام‌ها 21 بار در بخش آقایان و 18 بار برای بانوان انجام شد، مجموعا 31 مدال کسب کرد که 15 مدال شامل یک طلا، 9 نقره و پنج برنز را آقایان به دست آوردند و سهم بانوان 6 نشان طلا، سه نقره و هفت برنز بود.

همچنین میزبانی مسابقات قهرمانی کشور با حضور 21 تیم در 12 رشته بخش آقایان و 12 رشته قسمت بانوان، همراه با رشد 40 درصدی در افزایش ورزشکار سازمان یافته، راه‌اندازی هفت زمین پتانک به صورت استاندارد در مجموعه ورزشی شهدای هفتم‌تیر برای نخستین‌بار در ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء و توجه به برنامه‌های آموزشی عواملی مهم دیگری هستند که در نهایت منجر به رتبه سوم قم در بین 32 هیات کشور در سال 1398 شد.

فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء پس از بررسی عملکرد هیات‌های استانی خود در سال 1398، این رتبه‌بندی را در حالی اعلام کرد که قم به مقام سوم رسید، دستاوردی که برای نخستین‌بار در تاریخ فعالیت بیش از یک دهه‌ای این هیات رقم خورد و نشان داد علی‌اصغر فرمانی و همکارانش فعالیت مفیدی در خدمت به این قشر از جامعه داشته‌اند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcamono.49nwa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما