پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : 92528
امیرآبادی عنوان کرد

سازمان برنامه‌وبودجه هرچه سریع‌تر نیروهای قراردادی و شرکتی را ساماندهی کند

قم نيوز : جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان برگزار و از وضعیت نامشخص نیروهای قراردادی و شرکتی گلایه و همچنین از طرح دوفوریتی مجلس برای اختصاص ۵ درصد اعتبارات دولتی به پدافند غیرعامل خبر داده شد.
سازمان برنامه‌وبودجه هرچه سریع‌تر نیروهای قراردادی و شرکتی را ساماندهی کند
سازمان برنامه‌وبودجه هرچه سریع‌تر نیروهای قراردادی و شرکتی را ساماندهی کند
به گزراش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی در هشتمین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: مشکل اساسی ما این بوده که در بخش سایر هزینه‌ها تعداد استخدامی ما که نیروهای شرکتی و قراردادی عدد قابل‌توجهی است که در حقیقت در حق نیروهای رسمی و پیمانی ظلم می‌کنیم که باید این معضل فوری حل و سازمان برنامه‌وبودجه هرسال قول ساماندهی می‌دهد ولی این مشکل هم چنان وجود دارد.

وی افزود: استان باید در این زمینه قبل از ابلاغ بحث بودجه و توزیع اعتبارات تأمل کند و سازمان برنامه‌وبودجه هم باید طبق وظایف خود تکلیف این نیروها را روشن کند که آیا به این نیروها نیاز است و یا اینکه باید از دستگاه‌های اجرایی حذف شوند چراکه تعداد قابل‌ملاحظه‌ای هم هستند و نیاز به تأمین بودجه دارند.

به گفته عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، رئیس برنامه‌وبودجه هرسال قول ساماندهی به این مشکل می‌دهند ولی در عمل اقدامی صورت نمی‌گیرد ولی امسال وقت آن رسیده تا با پیگیری مجلس این معضل بررسی شود.

پیش‌بینی بخش پرداختی نیروهای شرکتی و قراردادی در بودجه
در ادامه این جلسه رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم با اشاره به رفع مشکل پرداختی نیروهای شرکتی و قراردادی گفت: این مشکل را امسال در بحث توزیع اعتبارات حل کردیم و پیش‌بینی 18 هزار میلیارد تومان حقوق که در آن بحث نیروهای قراردادی و شرکتی هم دیده‌شده است

نوربخش با بیان اینکه پرداختی پرسنل رسمی و پیمانی دولت خارج بحث هزینه سایر در بحث 75 میلیارد تومان دیده‌شده است یادآور شد: باید تلاش کنیم سقف این افزایش پیدا کند و سرانه پرداختی پرسنل ما از یک میلیارد و 200 هزار تومان بالاتر رود که با پیگیری که صورت گرفته است 75 میلیارد تومان هزینه سایر را مطرح و تخصیص‌یافته است، لذا پرداختی نیروهای شرکتی و قراردادی در بخش هزینه‌های سایر دیده نشده است و ما این مشکل را حل کردیم.

قانون دوفوریتی مجلس برای اختصاص بودجه پدافند غیرعامل
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این جلسه با اشاره به طرح دوفوریتی مجلس برای اجباری کردن دستگاه‌های اجرایی برای اختصاص 5 درصد از بودجه خود به پدافند غیرعامل عنوان کرد: اکنون طرح دوفوریتی در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است که به‌موجب آن دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند 5 درصد از اعتبارات بودجه‌ای خود را صرف پدافند غیرعامل کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور افزود: این طرح دستگاه‌های اجرایی دولتی را مکلف به اختصاص 5 درصد برای امر پدافند غیرعامل کرده است و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند طبق بودجه‌ای که دارند بیش از 5 درصد هم به این امر اختصاص دهند و بخش‌های غیردولتی الزاماتی برای آن‌ها دیده نشده است اما دستگاه‌های دولتی مکلف‌تر هستند.

پیگیری الحاق چند شهرستان به قم
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری‌ها برای الحاق چند شهرستان به استان گفت: هرچند این طرح در دولت مطرح‌شده است اما با توجه به در پیش بودن انتخابات و بررسی مسئولان شاید در حال حاضر امکان‌پذیر نباشد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcfctd1.w6d00agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما