شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : 93118

رهاسازی پرندگان وحشی در دامان طبیعت قم

قم نيوز : فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: تعدادی از پرندگان وحشی از گونه های مختلف به مناسبت روز جهانی خاک در دامان طبیعت رهاسازی شدند.
رهاسازی پرندگان وحشی در دامان طبیعت قم
رهاسازی پرندگان وحشی در دامان طبیعت قم
به گزارش قم نیوز محمدرضا عابدی مقدم در سخنانی اظهار داشت: به مناسبت روز 15 آذرماه روز جهانی خاک با شعار «خاک را زنده نگه داریم و تنوع زیستی خاک را حفظ کنیم»، 8 پرنده وحشی از گونه های مختلف آبزی، کنار آبزی و شکاری در زیستگاه خود رها شدند.

وی با بیان اینکه این تعداد از پرندگان توسط شهروندان به اداره کل محیط زیست تحویل داده شده و یا از متخلفان کشف و ضبط شده اند، خاطرنشان کرد: این پرندگان وحشی شامل 2 عدد چنگر معمولی، 2 عدد فلامینگو، یک عدد درنا، یک عدد یلوه آبی و یک عدد سارگپه پابلند بودند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: 3 عدد دلیجه معمولی، یک عدد جغد شاخدار و 2 عدد سارگپه پابلند نیز که نیاز به تیمار و رسیدگی بیشتری داشتند، توسط یکی از دوستداران طبیعت در حال نگهداری بوده و به محض آمادگی برای رهاسازی، این کار انجام خواهد شد.

وی از همکاری و مشارکت نیروهای انتظامی و آتش نشانی در کشف و برخورد با تخلفات زیست محیطی و نجات و زنده گیری حیات وحش قدردانی کرد و گفت: بدون تردید حفاظت اصولی و هوشمندانه از گونه های مختلف گیاهی و جانوری، نیازمندی همکاری، مشارکت و تعامل همه مردم و مسؤولان است.

عابدی در پایان خواستار رسیدگی و مهربانی هرچه بیشتر مردم فهیم استان قم با طبیعت و جانوران وحشی به ویژه در روزهای سرد سال شد و گفت: شهروندان می توانند گزارش های خود مبنی بر نگهداری، شکار و صید و خرید و فروش غیرقانونی جانوران وحشی را با شماره تلفن های 32602981 و 36207299 در میان بگذارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbw8b9.rhbf8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما