دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : 93160

دلیل طولانی شدن پروژه پارکینگ شهید کاظمی

قم نيوز : رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم اتصال سرمایه گذار پروژه پارکینگ شهید کاظمی را به یک مؤسسه مالی اعتباری، دلیلی برای توقف و اطاله پرونده این پروژه عنوان کرد.
دلیل طولانی شدن پروژه پارکینگ شهید کاظمی
دلیل طولانی شدن پروژه پارکینگ شهید کاظمی
به گزارش قم نیوز حسین اسلامی با بیان اینکه کمیسیون حقوقی شورای شهر پیگیری حقوق شهروندان و شهرداری را به عنوان هدف اصلی دنبال می‌کند اظهار کرد: زمان بر بودن روند دادرسی‌ها و هزینه‌های موجود برای همگان آشکار و واضح است و از این رو طبق تعامل صورت گرفته با دستگاه قضایی، کمیته حل اختلافات حقوقی شهروندان و شهرداری راه‌اندازی و تشکیل شده تا پرونده‌های احتمالی را در دستور کار قرار دهد و چنانچه حق با شهروند تشخیص داده شود، شهرداری را مُجاب به توافق با مالک کند و البته اگر توافق نیز حاصل نشد، همچنان امکان تقدیم دادخواست و پیگیری پرونده در روند قضایی نیز مهیا باشد.

وی اضافه کرد: از زمان تشکیل این کمیته، بسیاری از مسائل بین شهروندان و شهرداری بدون صرف وقت زیاد و هزینه، حل و فصل شده است و مردم کمتر با مشکل مواجه هستند.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم همچنین به هیئت حل اختلاف موضوع ماده 38 آیین نامه مالی- معاملاتی شهرداری‌ها به عنوان یکی از مراجع مهم مرتبط با کمیسیون حقوقی شورای شهر اشاره و اظهار کرد: این هیئت با حضور قاضی دادگستری، نماینده وزارت کشور و نماینده شورای اسلامی شهر تشکیل و رأی صادره از آن در پرونده‌های مختلف توسط قاضی هیئت و البته با مشاوره با دو عضو دیگر انشاء می‌شود که این رأی برای شهرداری و شهروندان، قطعی و لازم الاجراست.

وی افزود: هر نوع اختلاف احتمالی که در قراردادهای پیمانکاران یا شهروندان با شهرداری پیش آید، از طریق تنظیم دادخواست در همین هیئت حل اختلاف به نتیجه می‌رسد و نتیجه رأی این هیئت چه به ضرر شهرداری و چه به نفع آن، لازم الاجرا خواهد بود.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم درباره پروژه پارکینگ شهید کاظمی نیز گفت: این پروژه به عنوان سرمایه‌گذاری شهرداری قم با بخش خصوصی شناخته می‌شد و از اساس مشکلی نداشت، اما اتصال سرمایه گذار پروژه به یکی از مؤسسات مالی اعتباری و مشکلات قضایی آن مؤسسه مالی اعتباری سبب شد تا تمامی اموال این مؤسسه، تحت نظارت هیأت تصفیه تعیینی توسط مرجع قضایی قرار گیرد و سبب اطاله و طولانی شدن روند این پروژه شود.

اسلامی تصریح کرد: باید دانست که صرف پذیرفته شدن یک سرمایه گذار در یک مزایده یا مناقصه نمی تواند برای پروژه‌های شهری کافی باشد، چراکه ممکن است برخی افراد در تشریفات مناقصه‌ها و یا مزایده‌ها و با هدف برنده شدن و یا خارج کردن رقیب از صحنه، قیمت‌های خارج از معمول و در ظاهر به نفع شهرداری را پیشنهاد دهند که خود این مورد باید به عنوان یک امر منفی و نه مثبت توسط شهرداری‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: پُرواضح است که این نوع شرکت‌ها غالبا در ادامه راه دچار مشکل می‌شوند که این مشکلات، سبب تضییع وقت و افزایش قیمت‌ها در گذر زمان می‌شود و در عین حال، مدیریت شهری را با معضلات مختلف و گوناگونی مواجه می‌کند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdciuza3.t1apq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما