چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 93189

ترس و نگرانی از بازگشت به وضعیت قرمز با عادی انگاری

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: با توجه به رسیدن به وضعیت باثبات احتمال می‌رود قم به سمت شرایط زرد پیش رود ولی همچنان وضعیت شکننده است.
شرایط ورود قم به وضعیت زرد کرونایی/ترس و نگرانی از بازگشت به وضعیت قرمز با عادی انگاری
شرایط ورود قم به وضعیت زرد کرونایی/ترس و نگرانی از بازگشت به وضعیت قرمز با عادی انگاری
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر ظهر امروز  در جلسه ستاد پیشگیری؛هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استان در هفته گذشته اظهار داشت: وضعیت فعلی استان  به مرحله باثباتی رسیده است و اکنون 59 بیمار بدحال و 270 بیمار بستری داریم، با این شرایط قم به وضعیت و شرایط زرد رسیده البته این نوع شرایط را باید وزارت بهداشت تعیین کند.

وی افزود: هرچند با آمار کاهش مرگ‌ومیرها و بسترها روبرو هستیم ولی شرایط قم همچنان شکننده است چراکه نگران این هستیم که با بهبود شرایط و کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده دوباره با عادی انگاری مردم به شرایط سخت قرمز دوباره بازگردیم.

یلدای خطرناک در انتظار داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: با برداشتن محدودیت‌های اصناف و نزدیک شدن به آیین شب یلدا این احتمال می‌رود که با تجمعات و دورهمی ها دوباره شرایط سخت گذشته بازگردد، مردم باید بدانند که چه در شرایط نارنجی و یا زرد از هرگونه تجمع و دورهمی خانوادگی پرهیز کنند؛ دورهمی ها ممکن است شرایط ما را سخت‌تر کند برای حفظ این شرایط و قدم در شرایط بهتر نیاز به همکاری و حفظ شرایط کنونی داریم.

اصناف 85 درصد درزمینهٔ رعایت پروتکل و تعطیلی‌ها مشارکت داشتند

قدیر با اشاره به همکاری خوب اصناف در 2 هفته گذشته با اعمال محدودیت‌ها گفت: اصناف در این مدت همکاری خوبی داشتند با توجه به شرایط سخت اقتصادی در اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها همکاری خوبی داشتند و تا 85 درصد در رعایت پروتکل‌ها و تعطیلی‌ها با ما مشارکت داشتند، کادر درمانی هم در این مدت بازتوانی شدند ما آنچه باید از آن نگران بود پیک زمستانی است که از دی‌ماه شروع می‌شود و در این مدت باید مردم و اصناف همکاری مطلوب‌تری داشته باشند.

به گفته این مسئول؛ با توجه به این‌که شب یلدا از آیین‌های مهم ما ایرانیان است ولی باید درک کنیم شرایط امسال ما برای برگزاری این دورهمی ها خطرناک است و ممکن است شرایط را برای ما دشوارتر و دوباره به وضعیت خطرناک قرمز گذشته برگردیم مردم شرایط را عادی نپندارند و هم چنان از حضور در هرگونه مهمانی و دورهمی اجتناب کنند.

وی افزود: از بسیج؛ هلال‌احمر؛ اصناف و اتاق اصناف و نیروی انتظامی در اعمال این محدودیت‌ها تشکر می‌کنیم هم‌چنین از دست‌اندرکاران حرم‌های مطهر هم تقدیر داریم چراکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این حرم‌های مطهر 90 درصد افزایش‌یافته است.

گفتنی است؛ باوجود کاهش آمار مرگ‌ومیر و بستری‌های استان ستاد استانی مقابله با کرونا منتظر اعلام وضعیت زرد از سوی وزارت بهداشت است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjhveh.uqetozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما