قم نيوز : مدیر شعب بانک مهر ایران در استان قم با تاکید براینکه نخستین بانک تخصصی قرض الحسنه کشور هستیم گفت: اغلب تسهیلات قرض الحسنه بانک در زمینه کمک به نیازمندان، کارآفرینی، رونق اشتغال و ازدواج بوده است.
پرداخت 70 میلیارد تومان وام ازدواج از سوی بانک مهر ایران/ تسهیلات قرض الحسنه عامل محرک جهش تولید
پرداخت 70 میلیارد تومان وام ازدواج از سوی بانک مهر ایران/ تسهیلات قرض الحسنه عامل محرک جهش تولید
به گزارش قم نیوز سید حسین دامادی به مناسبت فرارسیدن سیزدهمین سالروز تأسیس بانک مهر ایران گفت: بانک مهر ایران در راستای اشاعه فرهنگ نیکوی قرض الحسنه و با هدف کمک به برقراری عدالت اقتصادی و حمایت از اقشار ضعیف و کمتر برخوردار جامعه، در آذرماه 1386 و با مشارکت 10 بانک بزرگ و معتبر کشور شکل گرفته است.

مدیر شعب استان قم با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در راستای کمک به نیازمندان و رفع دغدغه های مالی آنها بوده است، افزود: در حال حاضر این بانک  دارای 530 شعبه فعال در 308 شهر کشور است و از بدو تأسیس تاکنون توانسته قریب به 8 میلیون و 300 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش تقریبی 785 هزار میلیارد ریال در کل کشور پرداخت کند.

این پیشکسوت نظام بانکی استان قم با بیان اینکه از کل تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده از سوی این بانک در استان قم ، مبلغ 700 میلیارد ریال آن مربوط به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به جوانان بوده است عنوان کرد: در زمینه کارآفرینی و رونق اشتغال هم این بانک در سطح استان قم عملکرد مناسبی از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه داشته است. 

دامادی با اشاره به نامگذاری سال 1399 از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بنام سال «جهش تولید»، از تدوین و اجرای دو طرح تسهیلاتی کالا کارت و «حمایت از خرید کالا و خدمات ایرانی» در راستای تحقق شعار سال خبر داد و افزود: طرح های یاد شده در راستای سیاست‌های اعتباری کلان بانک و با هدف تقویت قدرت خرید مردم و نیز تشویق هموطنان به استفاده از کالاها و خدمات تولید داخل و متعاقب آن گردش سریعتر و بهتر چرخ های تولید در کشور عزیزمان ، طراحی و اجرا شده است.

مدیر شعب بانک مهر ایران در استان قم با بیان اینکه این دو طرح، با مشارکت بانک و همراهی عرضه کنندگان و مراکز فروش کالاها و خدمات در سراسر کشور عملیاتی می گردد افزود: مدت بازپرداخت اقساط در این طرح ها از 6 تا 60 ماه در نظر گرفته شده و نرخ کارمزد تسهیلات آن نیز 2 تا 4 درصد است.
 
«کالا کارت» طرحی برای حمایت از  کالای ایرانی
وی با اشاره به طرح "همیاران مهر" اظهار کرد: این طرح در واقع صدقه جاریه ای است که علاوه بر رفع نیازهای مادی نیازمندان، از ریخت و پاش های غیر ضرور و تشریفات بی مورد در زندگی های شخصی نیز جلوگیری می کند.

وی افزود: طرح "همیاران مهر" یکی از طرح های تسهیلاتی بانک مهر ایران در حوزه مسئولیتهای اجتماعی است که با هدف ایجاد یک چرخه دائمی از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه جهت اشتغال آفرینی برای جوانان ، زندانیان آزاد شده ، زنان سرپرست خانوار و همچنین درمان بیماران نیازمند، با کمکهای هموطنان نوع دوست و نیکوکار طراحی شده و ایشان را ترغیب می نماید که کمک‌های خود را بجای صدقه، در قالب تسهلات قرض الحسنه به دست نیازمندان واقعی برسانند. 

لزوم توجه بنگاه های اقتصادی به حوزه مسئولیت های اجتماعی 
این پیشکسوت نظام بانکی، راه اندازی سامانه های افتتاح حساب آنلاین، پرداخت تسهیلات آنلاین، (تشکیل پرونده وام بصورت غیرحضوری)، عدم اخذ سفته از متقاضیان تسهیلات، تشکیل پرونده های تسهیلاتی بصورت تمام الکترونیکی و بدون استفاده از کاغذ (موسوم به سامانه میعاد)، احراز هویت بیومتریک از طریق اتصال مستقیم به سامانه های ثبت احوال، اخذ امضای الکترونیکی از مشتریان از طریق پدهای مخصوص، احراز هویت غیرحضوری سجامی (جهت دریافت کد بورسی) و ... را از جمله اقدامات ارزنده بانک مهر ایران در راستای مشتری مداری و ایجاد سهولت و سرعت بیشتر در انجام امورات بانکی مشتریان برشمرد. 

مدیر شعب بانک مهر ایران در استان قم با اشاره به افتخارات اخیر بانک مهر ایران در عرصه های بین المللی همچون کسب عنوان بهترین بانک ایران و سومین بانک جهان اسلام از سوی مؤسسه بنکر (معتبرترین نهاد رتبه بندی بانکها در سطح دنیا)، کسب عنوان نخبه اقتصادی جهان اسلام به انتخاب سازمان همکاری اسلامی و استانی مانند افتتاح نخستین صندوق امانات بانک، حرکت این بانک در مسیر رشد و تعالی بانکداری اسلامی را بسیار ارزنده و پرشتاب عنوان کرد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdca6eno.49nem15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما