قم نيوز : جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم از آغاز مطالبه این ستاد از دستگاه‌های متولی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در استان خبر داد.
مطالبه ستاد امر به معروف قم از دستگاه‌های متولی ترویج عفاف و حجاب
مطالبه ستاد امر به معروف قم از دستگاه‌های متولی ترویج عفاف و حجاب
به گزارش قم نیوز سیدمحمدتقی حسینی با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، این قانون را از ابتکارات مجلس نهم دانست و اظهار داشت: نفس امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی بوده و بر اساس آیات قرآن کریم، روایات و ادله عقلی نیاز به قانون ندارد، ولی برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و اتمام‌حجت این قانون وضع‌شده است.

وی ماده 16 این قانون را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: بر اساس ماده 16 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر 12 وظیفه برای ستاد امر به معروف تعیین‌شده است که اساسی‌ترین آن‌ها تعیین سیاست‌ها و خط‌مشی‌های ترویج فرهنگ فریضتین و شناسایی ظرفیت‌های مردمی و کمک به تشکیل جمعیت‌های مردمی فعال در این زمینه است.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در ادامه با تأکید بر وظایف قانونی ستاد، تنها کار اجرایی این ستاد را پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص راهکارهای اجرایی فرهنگ عفاف و حجاب دانست.

وی به مصوبه 427 و 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس این دو مصوبه 27 دستگاه موظف هستند تا در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب فعالیت نمایند.

حسینی از مطالبه ستاد استان از دستگاه‌های مذکور نسبت به عملکرد آن‌ها در رابطه با اجرایی کردن این مصوبات خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال راستی آزمایی این فعالیت‌ها بوده و در آینده نزدیک نتیجه این بررسی‌ها به اطلاع مردم خواهد رسید.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم تصریح کرد: تمامی گروه‌های مردمی فعال در عرصه عفاف و حجاب با رصد فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه، ستاد را برای رسیدن به اهداف آنکه همانا ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطح عموم جامعه و دستگاه‌های اجرایی بوده کمک کنند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcjoxeh.uqetmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما