قم نيوز : جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: ۲۷ دستگاه در مسئله حجاب و عفاف موظف به ترویج این فرهنگ هستند اما آنچنان که شایسته است به این مسأله مهم توجه نشده است.
تعدد دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب/ ضرورت توجه ویژه به حجاب
تعدد دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب/ ضرورت توجه ویژه به حجاب
به گزارش قم نیوز سیدمحمدتقی حسینی با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از دستگاه‌های متولی ترویج عفاف و حجاب خواستند که نسبت به این مسأله مهم پاسخگو باشند، گفت: مسأله حجاب علاوه بر اینکه از ضروریات دین می‌باشد بر اساس قانون نظام جمهوری اسلامی نیز باید در سطح جامعه رعایت گردد.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه بر اساس مصوبات ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به عهده ۲۷ دستگاه گذاشته شده است که موظفند نسبت به این امر مهم اقدام نمایند، افزود: با اینکه بیش از ۲۵ سال از تصویب این قانون می‌گذرد اما هنوز آنچنان که شایسته است به این مسأله مهم توجه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به عنوان وظیفه ذاتی خود از این دستگاه‌ها مطالبه کرده و در حال راستی آزمایی آن می‌باشد، ادامه داد: وضعیت کنونی حجاب در سطح جامعه به ویژه استان قم مناسب نیست به طوری که بزرگان دین و مردم متدین و غیور قم نسبت به حجاب در قم اظهار نگرانی کرده‌اند و خواستار پیگیری مسئولین در این زمینه هستند.

سیدمحمدتقی حسینی با اشاره به فعالیت گروه‌های مردمی در زمینه عفاف و حجاب، گفت: در حال حاضر گروه‌های مردمی که در زمینه عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند در سطح شهر با روش‌های ایجابی مثل هدیه، اهدا گل و… و تذکر لسانی به این امر اقدام نموده و از حمایت‌های ستاد امر به معروف نیز برخوردار می‌باشند.

وی در پایان ضمن تأکید مجدد بر پاسخگو بودن دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب حمایت همه جانبه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان را از گروه‌های مردمی مطالبه‌گر در زمینه عفاف و حجاب اعلام نمود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdok0n.yt0ss6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما