کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تأمین اعتبار تعویض 190 کیلومتر شبکه فاضلاب در قم

خبرگزاری فارس , 2 دی 1399 ساعت 22:00

استاندار قم تأمین اعتبار مورد نیاز برای تعویض 190 کیلومتر شبکه فاضلاب قدیمی شهر قم را از جمله طرح های پیشنهادی و اولویت دار در استان دانست.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز در آیین ویدئوکنفرانسی پویش «الف_ب_ایران» با اشاره به چندین افتتاح انجام شده در موضوع صنایع آب و برق در استان بیان کرد: در حوزه برق بیش از 200 میلیارد، در حوزه آب و فاضلاب حدود 130 میلیارد و در حوزه نیروگاهی 10 میلیارد تومان در قالب طرح های مختلف و در این پویش افتتاح شده است.

وی تأمین اعتبار برای تعویض 190 کیلومتر شبکه از فاضلاب قدیمی شهر قم را از جمله طرح های اولویت دار استان عنوان و اضافه کرد: تکمیل تصفیه‌ خانه دوم آب شهر قم، تأمین اعتبار برای احداث پست 400 کیلوولت بخش کهک و احداث پست پیشرفته برق در شهرک صنعتی الغدیر از دیگر طرح های پیشنهادی و اولویت ‌دار استان قم در حوزه آب و برق است.

استاندار قم ادامه داد: تأمین آب مورد نیاز در بخش صنعت، تأمین اعتبار مورد نیاز برای انتقال آب سرشاخه ‌های دز از تصفیه‌ خانه قم به بخش‌ های خلجستان و جعفرآباد و همچنین تأمین اعتبار برای احداث تصفیه ‌خانه و شبکه انتقال فاضلاب شهرک پردیسان از دیگر طرح ‌های اولویت ‌دار آب و فاضلاب در قم است.

سرمست با یادآوری این‌ که آب و برق از جمله زیرساخت ‌های توسعه ای محسوب می ‌شود بر ضرورت تداوم سیاست ‌های سازگار با کم ‌آبی در شهر و استان قم تأکید کرد.

وی همچنین خواستار تأمین حق آبه های زیست‌ محیطی و دیگر حق آبه های استان از وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط ‌زیست شد.

استاندار قم در ادامه تداوم طرح ریزی و افتتاح طرح های اساسی صنعت آب و برق را در استان قم یک ضرورت خواند و گفت: درخواست ما از وزارت نیرو این است که اولویت های عرصه آب و برق را در قم دنبال کنند و در عین حال از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز می ‌خواهیم تا در سطح ملی پیگیر این طرح ‌ها باشند تا بتوان در آن ها را در ماه ها و سال های آتی به بهره برداری رساند.

پویش «الف_ب _ایران» در سال گذشته 227 پروژه را در سراسر کشور و با حدود 33 هزار میلیارد تومان اعتبار به سرانجام رساند و این پویش در سال جاری نیز برای هر یک از استان های کشور و از جمله استان قم، حداقل هزار میلیارد تومان را برای افتتاح طرح های مهم صنعت آب و برق پیش بینی کرده است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 93541

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/93541/تأمین-اعتبار-تعویض-190-کیلومتر-شبکه-فاضلاب-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir