سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 93541

تأمین اعتبار تعویض 190 کیلومتر شبکه فاضلاب در قم

قم نيوز : استاندار قم تأمین اعتبار مورد نیاز برای تعویض 190 کیلومتر شبکه فاضلاب قدیمی شهر قم را از جمله طرح های پیشنهادی و اولویت دار در استان دانست.
تأمین اعتبار تعویض 190 کیلومتر شبکه فاضلاب در قم
تأمین اعتبار تعویض 190 کیلومتر شبکه فاضلاب در قم
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز در آیین ویدئوکنفرانسی پویش «الف_ب_ایران» با اشاره به چندین افتتاح انجام شده در موضوع صنایع آب و برق در استان بیان کرد: در حوزه برق بیش از 200 میلیارد، در حوزه آب و فاضلاب حدود 130 میلیارد و در حوزه نیروگاهی 10 میلیارد تومان در قالب طرح های مختلف و در این پویش افتتاح شده است.

وی تأمین اعتبار برای تعویض 190 کیلومتر شبکه از فاضلاب قدیمی شهر قم را از جمله طرح های اولویت دار استان عنوان و اضافه کرد: تکمیل تصفیه‌ خانه دوم آب شهر قم، تأمین اعتبار برای احداث پست 400 کیلوولت بخش کهک و احداث پست پیشرفته برق در شهرک صنعتی الغدیر از دیگر طرح های پیشنهادی و اولویت ‌دار استان قم در حوزه آب و برق است.

استاندار قم ادامه داد: تأمین آب مورد نیاز در بخش صنعت، تأمین اعتبار مورد نیاز برای انتقال آب سرشاخه ‌های دز از تصفیه‌ خانه قم به بخش‌ های خلجستان و جعفرآباد و همچنین تأمین اعتبار برای احداث تصفیه ‌خانه و شبکه انتقال فاضلاب شهرک پردیسان از دیگر طرح ‌های اولویت ‌دار آب و فاضلاب در قم است.

سرمست با یادآوری این‌ که آب و برق از جمله زیرساخت ‌های توسعه ای محسوب می ‌شود بر ضرورت تداوم سیاست ‌های سازگار با کم ‌آبی در شهر و استان قم تأکید کرد.

وی همچنین خواستار تأمین حق آبه های زیست‌ محیطی و دیگر حق آبه های استان از وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط ‌زیست شد.

استاندار قم در ادامه تداوم طرح ریزی و افتتاح طرح های اساسی صنعت آب و برق را در استان قم یک ضرورت خواند و گفت: درخواست ما از وزارت نیرو این است که اولویت های عرصه آب و برق را در قم دنبال کنند و در عین حال از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز می ‌خواهیم تا در سطح ملی پیگیر این طرح ‌ها باشند تا بتوان در آن ها را در ماه ها و سال های آتی به بهره برداری رساند.

پویش «الف_ب _ایران» در سال گذشته 227 پروژه را در سراسر کشور و با حدود 33 هزار میلیارد تومان اعتبار به سرانجام رساند و این پویش در سال جاری نیز برای هر یک از استان های کشور و از جمله استان قم، حداقل هزار میلیارد تومان را برای افتتاح طرح های مهم صنعت آب و برق پیش بینی کرده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb8sb9.rhbfapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما