چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : 93747

کاهش استفاده مردم قم از ماسک

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با هشدار نسبت به کاهش استفاده از ماسک در بین مردم استان، ساده پنداری و عادی انگاری کرونا را خطرناک توصیف کرد.
کاهش استفاده مردم قم از ماسک
کاهش استفاده مردم قم از ماسک
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر که پیش از ظهر امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سخن می گفت با اشاره به روند کاملا نزولی سیر ابتلا، بستری و جان باختن کرونایی در استان بیان کرد: این مهم با همت و تلاش همه مردم و مسؤولان بویژه کادر بهداشت و درمان به دست آمده است.

وی رتبه فعلی استان در موضوع همه گیری کووید19 را در بین 31 استان کشور، بیست و هفتم اعلام کرد و گفت: این روزها شاهد هستیم که آمار استفاده از ماسک در بین مردم استان کاهش داشته است، در حالی که با قاطعیت باید گفت سهل پنداری و عادی انگاری کرونا جدا خطرناک است و مردم همچنان باید سه اصل مهم استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و شستن مکرّر دست ها را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین درباره آخرین آمار بستری ها و جانباختگان کرونایی در استان خاطر نشان کرد: در حال حاضر کمتر از 140 بیمار و کمتر از 20 بیمار بدحال در قم بستری هستند و تعداد جانباختگان کووید19 در روزهای هفته اخیر نیز بین عدد 0 تا 2 بوده است.

وی با بیان این که نمونه گیری های مثبت کرونا در استان به کمتر از 10 درصد رسیده است تصریح کرد: این در حالی است که درصد نمونه های مثبت استان قم در پیک کرونا به 70 درصد هم رسید.

قدیر در ادامه قم را یکی از استان های موفق در اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی خواند و بیان داشت: خبر تزریق نخستین واکسن دانش بنیان ایرانی، مایه خوشحالی و مسرّت فراوان است و امید داریم این واکسن بتواند دو مرحله تست انسانی خود را پشت سر بگذارد و به مرحله تولید انبوه برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم حفظ و صیانت از وضعیت فعلی را وظیفه ای همگانی دانست و تصریح کرد: برخی از مردم و اصناف به دنبال کاهش محدودیت ها هستند، در حالی که با قاطعیت باید گفت اصرار بر رفع محدودیت ها به صورت ناگهانی، امری است که می تواند به بحران دوباره بینجامد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjaaeh.uqetxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما