قم نيوز : رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: آلودگی هوای قم که گاهی بدتر از تهران می‌شود، مسئولیت مدیریت شهری و ستاد بحران را سنگین‌تر می‌کند.
تصمیم‌گیری‌ها برای مقابله با آلودگی هوا در قم باید بر اساس مطالعات علمی باشد
تصمیم‌گیری‌ها برای مقابله با آلودگی هوا در قم باید بر اساس مطالعات علمی باشد
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی ظهر امروز در یک‌صد و هفتاد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر با گرامیداشت ایام فاطمیه و بزرگداشت سالگرد شهید سلیمانی و چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده و همچنین رحلت آیت‌الله مصباح یزدی فیلسوف بزرگ اظهار داشت: شخصیت این عالم بزرگوار را باید در پیام تسلیت رهبری جستجو کنیم که از ایشان به‌عنوان حکیم و مجاهد و متفکری برجسته و مدیری شایسته دارای زبانی گویا و کم‌نظیر و پارسا یادکرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: در دهه بصیرت و در آستانه یوم‌الله 19 دی قرار داریم و این روز را گرامی می‌داریم که منشا انقلاب اسلامی و آغازین حرکت مردم از قم بود باید چنین روزی را پاس بداریم.

وی بیان کرد: 19 دی روز ماندگاری برای قم است و هرسال مردم قم توفیق زیارت رهبری را در این روز داشتند که این دیدار امسال با توجه به محدودیت‌های کرونا به شکل حضوری مُیسّر نیست و امیدواریم به طریق دیگری از رهنمون‌های رهبر انقلاب بهره‌مند شوند.

جلالی همچنین در مورد وضعیت آلودگی هوای قم عنوان کرد: آلودگی هوای قم که گاهی بدتر از تهران می‌شود، مسئولیت مدیریت شهری و ستاد بحران را سنگین‌تر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هوای ناسالم قم در شرایطی که مدارس و دانشگاه‌ها و برخی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها تعطیل هستند و این موضوع می‌تواند در آینده به بحران تبدیل شود و باید با آگاهی‌بخشی به مردم دراین‌باره اقداماتی انجام شود، همچنین تصمیم‌گیری‌ها برای مقابله با هوای آلوده قم باید بر اساس مطالعات علمی و عملی باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم درباره اجرای طرح سوخت‌رسانی سیار در قم و اخذ هزینه خدمات شهری توضیح داد: این کار از سه سال قبل در منطقه تهران توسط تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف شروع و پمپ‌بنزین سیار راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: پمپ‌بنزین سیار مجوز شرکت تفت و شورای ترافیک دارد و در محدوده شهر بدون محدودیتی می‌تواند کار کند و استانداردهای لازم را دارد و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز آن را تائید کرده‌اند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgt79y.ak9ww4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما