قم نيوز : معاون امور زائرین استانداری قم گفت: طی گزارش‌های دریافتی در جلسات کمیته‌هایی که دستگاه‌های مختلف در آن عضو هستند وضعیت حرم مطهر رصد می‌شود.
رصد مداوم وضعیت بهداشتی حرم‌ مطهر/ بازگشایی باید در ستاد ملی مطرح شود
رصد مداوم وضعیت بهداشتی حرم‌ مطهر/ بازگشایی باید در ستاد ملی مطرح شود
به گزارش قم نیوز یونس عالی‌پور ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت پاسخ به بحران استان که در استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: مساجد، هیئت‌های مذهبی و هم‌چنین وضعیت حرم مطهر مطلوب‌تر از گذشته است.

وی افزود: بازگشایی‌هایی که اخیراً صورت گرفته است نیاز به مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا دارد و مشکل نگران‌کننده‌ای نداریم به‌شرطی که ویروس جدید مشکلات را دوچندان نکند، با اوقاف و مسئولان حرم همیشه در حال رایزنی هستیم.

کاهش مراجعات برای اخذ مجوز تردد

معاون سیاسی و امنیت استانداری قم هم در ادامه بیان کرد: درزمینهٔ ترددها با تغییری که در فهرست شهرستان‌ها رخ‌داده است برگ تردد از مبدأ زرد به‌مقصد زرد ضرورتی ندارد اما از مبدأ زرد به نقاط قرمز نیازمند مجوز است و با کاهش مراجعین روبه‌رو هستیم.

بیژن سلیمان‌پور عنوان کرد: به‌دلیل کمبود منابع مالی و زیرساختی قادر به دادن مجوز تردد به‌صورت غیرحضوری نیستیم و از حیث لینک شدن با ناجا و پلیس راهور کمیته امنیت ستاد ملی کرونا با پایلوت قرار دادن تهران برای صدور غیرحضوری برگ تردد با تدابیری که اتخاذ کرده است قم را دومین استان برای اجرای این طرح عنوان کرده است.

معاون استاندار قم هم‌چنین گفت: تدابیری برای فرآیند مطلوب اخذ مجوز برای مراجعین صورت گرفته است و به‌موجب آن با افزایش شعبه‌های اخذ مجوز تا 70 درصد در حوزه مراجعین مجوز ترددها تغییراتی شکل گرفته و روند مطلوبی در حال اجراست.

پیشنهاد جدید برای تسهیلات استان را به ستاد ملی ابلاغ می‌کنیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم هم در ادامه با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات کرونایی بیان کرد: در همه موارد برای دریافت تسهیلات اطلاع‌رسانی کافی صورت گرفته است و در یک مرحله کامل گزارش‌هایی را از صنایع و بخش‌های مختلف می‌گیریم.

مهرداد غضنفری اضافه کرد: اگر برای استان نیاز به اخذ تسهیلات و پیشنهاد‌های جدیدی است به ستاد ملی کرونا ابلاغ و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciv3a3.t1apu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما