قم نيوز : تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: در حوزه زکات و تشویق و ترغیب مردم باید به‌طور جهادی قدم برداشت.
ترویج و تبیین زکات و آثار آن در جامعه بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند
ترویج و تبیین زکات و آثار آن در جامعه بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در جلسه شورای زکات استان که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با تقدیر از متولیان زکات و خیرین و مردم به‌ویژه در ایام کرونا اظهار داشت: زکات مسئله‌ای بسیار مهم است و در حوزه زکات و تشویق و ترغیب مردم باید به‌طور جهادی قدم برداشت.

رئیس شورای زکات استان قم افزود: هر فرد و دستگاهی باید برای خود وظایف و رسالتی را در تحقق این امر مهم در جامعه تعریف کند و به آن اهمیت بدهد.

وی تصریح کرد:در باب حج یک آیه در قرآن کریم وجود دارد و چه تشکیلات عظیمی در برگزاری حج دیده می‌شود درحالی‌که سالی یک‌بار اتفاق می‌افتد اما درباره زکات مکرر سخن آمده و گسترش زکات در جامعه دینی کار بیشتری را می‌طلبد و صرفاً در حد گزارش‌هایی از دستگاه‌ها نباید باشد و زکات باید در فوق فعالیت‌ها قرار بگیرد.
آیت‌الله سعیدی بیان کرد: باید در زمینهٔ زکات به‌طور داوطلبانه وارد میدان شد و کاری جهادی کرد و این کار مهم را در حد وظایف دستگاه‌های اجرایی و دستورالعملی محدود نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات قرآن کریم باید هرکس به وظایف خود در قبال زکات جامه عمل بپوشاند زیرا زکات دارای آثار و برکات زیادی است و باید صداوسیما و رسانه‌ها به‌خوبی فرهنگ‌سازی کنند و فقط عده خاصی متولی نباشند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) عنوان کرد: همه باید مروج زکات باشیم و در مناسبت‌هایی که برگزار می‌شود تبلیغات دینی فراوان و در کارهای فرهنگی و قرآنی و تفسیری و تربیتی و اخلاقی، نگاه ویژه‌ای به تبیین جایگاه زکات داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ماه رمضان یکی از فرصت‌های خوب و مستعد معنوی برای ترویج زکات در جامعه است و باید در این ظرف مهم، یک سری تذکرات داشته باشیم، همه مناسبت‌ها در طول سال یک ظرف مهم هستند تا از زکات هم‌سخن بگوییم.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: به‌خصوص در ایام معنوی که حس انقطاع از دنیا در مردم وجود دارد و ترویج زکات موجب می‌شود که مردم از اموال خود در راه خدا بهتر دل ببرند و اهل خیر و کمک باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: در طول سال ایامی وجود دارد که ظرف دل بستن به معنویات است و باید روی این ظرف پاکیزه در مناسب‌های مختلف کار شود و خدا وقتی ببیند مردم همت دارند و تبلیغ برای این امر بیشتر می‌شود برکات بیشتری را به جامعه اعطاء می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار داشت: در استان این همدلی‌ها بین مردم و مسئولان وجود دارد و خیروبرکت را افزایش می‌دهد و باید از هر چه که به این همدلی لطمه بزند پرهیز می‌شود.

وی تصریح کرد: ترویج و تبیین زکات و آثار آن در جامعه بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند و انسان باید در امر خیر شریک شود به‌خصوص پرداخت زکات که ذخیره مهمی برای آخرت به شمار می‌رود.

امام جمعه قم عنوان کرد: باید مقایسه‌ای داشته باشیم و ببینیم قم در سطح کشور دارای چه رتبه‌ای در پرداخت زکات است و در این میان باید نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط در حوزه زکات همکاری بیشتری داشته باشند تا شاهد مشکلات کمتری در جامعه باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccsoqo.2bq1s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما