قم نيوز : رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: زیرساخت های آرامستان دارالسلام قم تا پایان سال جاری توسعه می‌یابد و به چرخه خدمات افزوده می‌شود.
پرداخت سهم قانونی شهرداری‌ها از جرایم رانندگی در سال ۱۴۰۰ نهایی شد
پرداخت سهم قانونی شهرداری‌ها از جرایم رانندگی در سال ۱۴۰۰ نهایی شد
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی ظهر امروز و در یک‌صد و هفتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم با گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار داشت: امروز سالروز تشکیل شورای انقلاب به‌فرمان امام خمینی(ره) است که این روز را نیز گرامی می‌داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بزرگداشت دهه بصیرت بیان کرد: رهبر انقلاب بیانات ارزشمندی در نوزدهم دی‌ماه سال جاری در جهت زنده نگه‌داشتن روز 19 دی و قیام مردم قم به‌عنوان منشاء انقلاب اسلامی داشتند که جای قدردانی دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید این روز را به لحاظ ظاهر و همچنین محتوا زنده نگاه داشت.

جلالی عنوان کرد: همه ما باید شُکرگزار تمامی نعمت‌های الهی به‌ویژه نعمت رهبری و ولایت‌فقیه باشیم، ایشان در بزنگاه‌ها و شرایط خاص موجب عزت بخشی و آبرومندی ایران اسلامی و جلوگیری از انحرافات و فتنه‌ها و دسیسه‌ها شده‌اند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت آلودگی هوای شهر در کلان‌شهرهای کشور خاطرنشان کرد: در این زمینه مسئولان و مدیران دارای وظایف مشخصی هستند که اگر به تکالیف خود پایبند باشند می‌توان هوای پاکی را برای شهروندان ایجاد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: شهروندان نیز در جهت صیانت از هوای پاک دارای وظایف مهمی هستند و با کاهش سوخت و یا ترددهای غیرضروری می‌توانند نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا ایفاء کنند.

وی در مورد ضرورت پرداخت سهم شهرداری‌ها از جرائم راهنمایی و رانندگی گفت: با توجه به اظهارنظر امیرآبادی هیئت‌رئیسه مجلس در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، پرداخت سهم کامل و قانونی شهرداری‌ها از جرائم رانندگی در سال 1400 نهایی شد.

جلالی بیان کرد: این سهم در کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 دیده‌شده و امیدواریم با تصویب نهایی در صحن مجلس، بتوانیم سهم قانونی برخی از دستگاه‌ها و ازجمله شهرداری را از جرائم راهنمایی و رانندگی عملیاتی کنیم.

وی در خصوص آرامستان دارالسلام قم عنوان کرد: زیرساخت‌های آرامستان دارالسلام قم تا پایان سال جاری توسعه می‌یابد و به چرخه خدمات افزوده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: در این شرایط با حداقل زیرسازی می‌توان به دفن اموات پرداخت و در مورد غسال‌خانه نیز از ظرفیت بهشت معصومه استفاده کرد.

وی عنوان کرد:راه‌اندازی این آرامستان از مطالبات مردم است و باید راه دسترسی را تسهیل کرد، در حال حاضر فضای سبز و جدول‌کشی انجام‌شده و بستر فراهم است و اگر بتوان قبل از عید، زیرساخت‌ها را فراهم کنیم، می‌توانیم سال آینده بودجه لازم برای آسفالت اخذ کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb9gb9.rhbagpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما