دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : 94156

بازشدن پرونده قم‌هراسی در شورای شهر قم

قم نيوز : جلسه رسمی شورای شهر قم در شرایطی برگزار شدکه حجم زیادی از این جلسه با انتقاد از سخنان سخنگوی ستاد ملی کرونا درباره قم هراسی گذشت و تعرفه عوارض شهرداری در سال آینده موردبررسی قرار گرفت.
از بازشدن پرونده قم‌هراسی تا تعرفه‌گذاری‌های هوشمند عوارض در شورای شهر قم
از بازشدن پرونده قم‌هراسی تا تعرفه‌گذاری‌های هوشمند عوارض در شورای شهر قم
به گزارش قم نیوز در یک‌صد و هفتاد و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که امروز با حضور معاونان شهردار و اعضای شورای شهری در سالن جلسات این شورا برگزار شد، موضوعاتی چون قم‌هراسی و تعرفه‌گذاری‌های هوشمند در مسیر توسعه متوازن شهر و ساماندهی بافت‌های فرسوده در شورای اسلامی شهر قم مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این جلسه حجت‌الاسلام سید محمد آتش زر با انتقاد از اظهارات اخیر بغض‌آلود برخی از مسئولان در مورد قم اظهار داشت: شهر مقدس قم دارای جایگاه مهم و طلایه‌دار انقلاب اسلامی و با اینکه خیلی‌ها وام‌دار قم‌ هستند ولی متأسفانه همچنان بُغض خود را نسبت به قم نشان می‌دهند.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: اظهارات نسنجیده فضای سنگینی علیه قم ایجاد می‌کند؛ برخی به‌گونه‌ای سخن می‌گویند که انگار ویروس کرونا در قم ایجاد شد تا مردم را گرفتار کنند، درحالی‌که می‌دانستند استان‌های دیگر درگیر بودند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه در برخی از شهرهای ایران، نشانه‌هایی از کرونا وجود داشت یک پزشک متدین در قم بر انجام آزمایش در اواخر سال قبل اصرار کرد و این موضوع سبب کشف ویروس در کشور شد، هرچند بعداً مسئولیتش را از او گرفتند.

نقش طلاب قمی در تغسیل اموات کرونایی

آتش زر با بیان اینکه این فضای سنگین و تبلیغات علیه قم باعث می‌شد حتی اتومبیل‌هایی با پلاک قم جرئت تردد در شهرهای دیگر را نداشته باشند، گفت: قم همیشه منبع برکت است، درحالی‌که در برخی از شهرها نمی‌دانستند که در چه شرایطی اموات را تغسیل کنند، طلاب جهادی قم در بحران کرونا وارد شدند و در استان‌های دیگر به تغسیل اموات پرداختند و یا در بیمارستان‌ها در خدمت بیماران بودند.

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: هیچ‌گاه صحنه‌های مربوط به آن طلبه جهادی که همسر باردارش را از دست داد فراموش نمی‌کنیم، هرچند طلاب جهادی در بسیاری از صحنه‌های بحران در کشور حضوری جدی داشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه درحالی‌که استاندار قم اعلام کرد سی‌امین استان در بستری بیماران کرونایی هستیم بازهم اظهارات عجیبی علیه قم و برگزاری نماز جمعه علی‌رغم رعایت پروتکل‌های بهداشتی منتشر می‌شود افزود: بنده در نماز جمعه قم حاضر بودم و شهادت می‌دهم که حتی یک نفر بدون ماسک حضور نداشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: مردم قم همچنان در مبارزه با کرونا پیشتاز و پیشگام هستند و رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی در عزاداری ایام فاطمیه مشاهده شد.

حسن مالکی نژاد ابراز کرد نماز جمعه این هفته قم پس از 6 ماه و در وضعیت آبی بازگشایی شد اما علت این قم‌هراسی‌ها را نمی‌دانیم هرچند به نظر می‌رسد این افراد با جایگاه معنوی و سیاسی قم و روحانیت مشکل دارند و مخالف شور و نشاط معنوی در حفظ شعائر مذهبی هستند.

هوشمند شدن تعرفه‌ها و عوارض شهرداری

در این جلسه همچنین موضوع تعرفه عوارض 1400 شهرداری قم مطرح شد و حسن بختیاری نائب رئیس شورای اسلامی شهر با تأکید بر اینکه تعرفه گذاری عوارض شهرداری باید هوشمند شود بیان کرد: تورم موجب افزایش هزینه‌های شهرداری و اداره شهر شد و نمی‌توان برای جبران هزینه‌ها به مردم فشار آورد.

وی تصریح کرد: سقف افزایش تعرفه‌ها باید به‌خوبی مشخص شود باشد، گاهی شاهد افزایش 400 درصدی عوارض هستیم و باید در نظام تعرفه گذاری به رشد متوازن توجه شود.

بختیاری عنوان کرد: در این نظام تعرفه گذاری سال 1400 باید به نوسازی بافت فرسوده نیز توجه شود و انگیزه لازم را به وجود بیاوریم، همچنین رفع محرومیت و توسعه متوازن شهر از دیگر مطالبات است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcepz8o.jh8eni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

یک قمی
سال قبل بعد از این که شروع کردن آبروی قم رو ببرن من همون موقع هم به استانداری و هم فرمانداری و هم نمایندگان قم و بعضی جاهای دیگه زنگ زدم که حواستون باشه ها دارند با آبروی قم بازی می کنند اما کسی این هشدار رو جدی نگرفت و دیدیم چگونه با آبروی قم بازی شد و هر مسئولی میومد پای تلویزیون به نوعی از قم و کرونا و این که قم خاستگاه کرونا است دروغ به هم می بافت و شد آن چه که نباید می شد الان هم دوباره شروع کردن که باید سخت برخورد بشه