پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 94414

ایجاد پشتوانه پژوهشی در اندیشکده‌های تبلیغ

قم نيوز : مدیرکل مبلغان و دانش‌آموختگان جامعة المصطفی العالمیه گفت: پشتوانه پژوهشی در اندیشکده‌های تبلیغ ایجاد می‌شود و مباحث در موضوع و مسئله خاص در اندیشکده‌ها ارائه خواهد شد.
ایجاد پشتوانه پژوهشی در اندیشکده‌های تبلیغ
ایجاد پشتوانه پژوهشی در اندیشکده‌های تبلیغ
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمد بکایی صبح امروز در نخستین جلسه اندیشکده تبلیغ که در حسینیه مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، با بیان اینکه تبلیغ به معنای رساندن تدریجی پیام است، اظهار کرد: تبلیغ آشنایی مخاطبان با احکام و معارف الهی و انذار مخالفان است که بر اساس آن اندیشه دینی با ابزارهای مشروع بر اساس مبانی تبلیغ منتقل می‌شود تا بر افکار و اعمال انسان‌ها اثرگذار باشد.

 وی تبلیغ را مکرر و تدریجی عنوان کرد و افزود: مبلغ باید روشن و بدون ابهام سخن گوید همان گونه که پیامبران الهی نیز روشن و صریح به تبلیغ می‌پرداختند تا مخاطب بدون برداشت نادرست بتواند در مسیر هدایت قرار گیرد.

مدیرکل مبلغان و دانش‌آموختگان جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: هر فردی بر اساس بینش و فهم خود به انجام امور می‌پردازد و بر اساس افکار رفتار فرد نتیجه می‌دهد که مبلغ باید در این عرصه به تأثیرگذاری بر اندیشه‌ها و افکار بپردازد و بر همین اساس شاخصه و اصول را تعیین کند.

وی با بیان اینکه تبلیغ دینی رساندن واقعیت‌ها به مخاطب را دربرمی‌گیرد، گفت: حقیقت‌محوری مهمترین شاخصه دینی است در حالی که در پروپاگاندا این امر وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بکایی یادآور شد: تبلیغ دینی بر اساس اعتقادات فرد مبلغ انجام می‌شود در حالی که در پروپاگاندا اعتقادات فرد ضرورت ندارد.

وی تصریح کرد: برای اثبات حق نمی‌توانید به باطل تمسک جویید که در اسلام این امر ممنوع است و همچنین اجبار در تبلیغ در اسلام نیست که برای تبلیغ موفق باید وضعیت سنجیده شود و نسبت به منطقه تبلیغی شناخت وجود داشته باشد.

مدیرکل مبلغان و دانش‌آموختگان جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه تشکیل اندیشکده تبلیغ در حوزه سیاست‌گذاری تبلیغ مؤثر است، گفت: مطالعه و کسب اطلاع در زمینه منطقه تبلیغ برای سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر امر تبلیغ ضروری است.  

وی خاطرنشان کرد: جریانات فکری در جهان باید شناسایی شود و ضمن شناسایی فرهنگ حاکم به خلاقیت بپردازید تا در حوزه اندیشکده تبلیغ وارد شوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین بکایی خاطرنشان کرد: ابلیس رهبر جهل است و مظهر جهل در دوران کنونی آمریکا محسوب می‌شود که برای مقابله با آن باید تجهیز شوید و بر اساس معارف اهل بیت(ع) در برابر تمدن ظاهری غرب بایستید.

وی با اشاره به سخن امیر مؤمنان(ع) در زمینه پرهیز از نگاه تبعیض‌آمیز گفت: امام علی(ع) خطاب به مالک برای سفر به سرزمین مصر فرمودند مردمان مصر یا با تو برادر هستند یا در خلقت با تو برابر هستند بنابراین از نگاه تبعیض آمیز به آنها جلوگیری کن.

مدیرکل مبلغان و دانش‌آموختگان جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: اندیشکده به هدایت پژوهشی می‌پردازد و مبانی، اصول، مؤلفه‌ها، تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی در اندیشکده انجام می‌شود و سیاست گذاری و راهبردهای اجتماعی، اقتصادی و علمی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پشتوانه پژوهشی در اندیشکده‌ها ایجاد می‌شود، گفت: ارائه مطلب در موضوع و مسئله خاص در اندیشکده‌ها صورت می‌گیرد بنابراین پشتوانه علمی و پژوهشی را ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بکایی خاطرنشان کرد: اندیشکده خلأ بین مراکز دانشگاهی و حوزوی و فکر و اندیشه با حکمرانی را پاسخ می‌دهد و فصل مشترک حوزه و عالم سیاستگذاری است و در حوزه تصمیم سازی ایفای نقش دارد.

وی تصریح کرد: اندیشکده شامل میزهای منطقه‌ای تبلیغ است که نخبگان تبلیغ در آنها فعالیت دارند. با تشکیل میزهای فرامنطقه‌ای در مجتمع بنت الهدی ملیت‌های مختلف موضوعات مختلف را رصد می‌کنند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcbaab9.rhba8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما