شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب : 94440
نماینده قم در مجلس مطرح کرد

ضرورت پایش میزان اثرگذاری آلایندگی کارخانجات برسلامت مردم سلفچگان

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس گفت: باید نسبت به تاثیر کارخانه‌های آلاینده این بخش بر سلامت اهالی سلفچگان طرح پایش اجرا شود.
ضرورت پایش میزان اثرگذاری آلایندگی کارخانجات برسلامت مردم سلفچگان
ضرورت پایش میزان اثرگذاری آلایندگی کارخانجات برسلامت مردم سلفچگان
به گزارش قم نیوز علیرضا زاکانی در سفر به بخش سلفچگان و در جلسه با امام جمعه مسئولین سلفچگان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی برای بررسی مشکلات زیست محیطی بخش سلفچگان برگزار شد گفت: درباره موضوع استقرار سه سیستم سنجش آلایندگی در شهرک صنعتی و شهر سلفچگان و دهستان نیزار باید هرچه سریع‌تر نامه نگاری از طریق بخشداری انجام شود و ما در مجمع نمایندگان نیز این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به وضعیتی که مسئولین بخش سلفچگان مطرح کردند می‌توان با رایزنی با سازمان برنامه برای تخصیص عوارض آلایندگی به شهرداری و دهیاری‌های این بخش تخصیص داده شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بررسی تخصصی میزان آلودگی احتمالی آب‌های زیرزمینی در این منطقه گفت: باید از طریق شورای برنامه‌ریزی استان نسبت به تصویب ممنوعیت واگذاری و یا صدور مجوز برای کارخانه‌های آلاینده در بخش سلفچگان توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان اقدام شود.

وی در ادامه افزود: باید نسبت به رصد میزان آلایندگی کارخانجات مستقر در بخش سلفچگان، نحوه انتقال پسماند به سایت پسماند و شناسایی کارخانجات نیازمند ارتقا تکنولوژی اقدام شود و مجمع نمایندگان هم رایزنی‌های لازم برای تخصیص بودجه را انجام دهد.

زاکانی ضمن تاکید بر ضرورت جمع‌آوری هرچه سریع‌تر پسماندهای رهاشده در اطراف جاده‌های اصلی و فرعی بخش سلفچگان و انتقال به سایت پسماند صنعتی گفت: دفن پسماند صنعتی در سایت ۱۸ هکتاری باید متوقف و هرچه سریع‌تر نسبت به واگذاری ۱۵۰ هکتار زمین برای ایجاد سایت پسماند جدید اقدام شود.

وی افزود: باید نسبت به تأثیر کارخانه‌های آلاینده این بخش بر سلامت اهالی سلفچگان طرح پایش اجرا شود.

حضور در منزل یکی از مدافعان حرم که بر اثر بیماری فوت کرده و همچنین دیدار چهره به چهره با اهالی روستای جنداب و سخنرانی در مسجد این روستا از دیگر برنامه‌های سفر دکتر زاکانی به بخش سلفچگان بود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcawyno.49nyy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما