دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : 94483
رییس اندیشکده یقین:

دشمن برای تخریب وجهه قم برنامه رسانه ای دارد

قم نيوز : رییس اندیشکده یقین با اشاره به نقش مردم بصیر و انقلابی قم در پیروزی و تداوم نهضت امام گفت: دشمن از این تلاش و مجاهدت هنوز کینه دارد و برای تخریب وجهه قم شروع به کار رسانه‌ای کرده است.
دشمن برای تخریب وجهه قم برنامه رسانه ای دارد
دشمن برای تخریب وجهه قم برنامه رسانه ای دارد
به گزارش قم نیوز حسن عباسی در شروع سلسله نشست‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که امشب ۱۲ بهمن ماه در مسجد چهارمردان قم برگزار شد ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و تقدیر از مجاهدت‌های مردم بصیر و انقلابی شهر مقدس قم در شروع و پیروزی نهضت گفت: دشمن از این تلاش و مجاهدت هنوز کینه دارد و این کینه را در قضیه بیماری کرونا و دامن زدن به شایعه انتشار بیماری از این شهر نشان داد و برای تخریب وجهه قم شروع به کار رسانه‌ای در این زمینه نمود.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: در دورانی که به گفته استراتژیست‌های غربی، دوران اضطراب جوامع انسانی غربی است، حضرت امام (ره) با اعتقاد به آیه شریفه " الا بذکر الله تطمئن القلوب " و با ایمان راسخ، انقلابی را رهبری کرد که ابرقدرت‌ها را به چالش‌های جدی کشیده است.

وی افزود: دشمن، این انقلاب را خارج از مسیر اصلی خود می‌خواهد پس بزرگداشت ایام الله دهه فجر و بازخوانی مسائل اساسی انقلاب اسلامی هر سال باید تکرار شود تا این مطالب از ذهن جامعه خصوصاً جوانان پاک نشود.

تربیت هزاران ابرانسان کامل در مکتب امام خمینی (ره)

عباسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: در طول تاریخ به جز برهه‌های کوتاهی همچون حکومت حضرت داوود و حضرت یوسف هیچیک از انبیا الهی نتوانستند تشکیل حکومت داده و قدرت اجرایی را در دست گیرند و حتی به دلایل مختلف نتوانستند تعداد قابل توجهی را در جبهه حق جذب کنند ولی به برکت حرکت زعمای شیعه و در رأس آنان حضرت امام خمینی (ره) قدرت اجرایی و حکومتی ایجاد شد که توانست هزاران انسان را در مکتب الهی تربیت کند و بیش از ۳۰۰ هزار شهید و ابر انسان کامل را تقدیم اسلام نماید.

وی با بیان اینکه هرگاه در مسیر انقلاب دچار خستگی و احساس ناامیدی شدیم یاد کنیم از آیات قرآن کریم که سرگذشت حضرت نوح نبی و ۹۵۰ سال تبلیغ ایشان و جذب کمتر از ۹۵۰ نفر را بیان می‌دارد گفت: امروز جبهه مقاومت اسلامی در زیر شدیدترین فشارهای جبهه استکبار موفقیت کسب می‌کند و عناصر جبهه مقاومت که از عاشقان اسلام و ائمه اطهار (علیهم السلام) هستند در هر گوشه از جهان از لبنان و فلسطین و سوریه تا افغانستان و پاکستان و عراق و … رو در روی مستکبرین ایستاده‌اند و هسته‌های مقاومت در سراسر عالم مقدمات را برای حرکت عظیم‌تری آماده می‌کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به اینکه در عصر بعد از غیبت امام عصر (عج) زعمای شیعه به عنوان «نائبان عام» در شهرهای مختلف از جمله قم، شهرری، کوفه، بغداد و … حرکت‌های عظیم آگاهی بخشی و مبارزاتی را در راستای اوامر امام معصوم (علیه السلام) آغاز کردند گفت: در طول بیش از هزار سال پس از غیبت و حضور ۶۱ زعیم شاخص شیعه هم اکنون انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به ثمر نشسته و در حقیقت انقلاب اسلامی استمرار حرکت انبیا و ائمه اطهار (علیهم السلام) است و اگر امثال سیدرضی و علامه حلی و شیخ کلینی و امثالهم نبودند این انقلاب هم به ثمر نمی‌رسید. در واقع شناخت انقلاب اسلامی شناخت این ۶۱ زعیم عالی مقام است.

حس نوع دوستی ملت ایران در بدترین شرایط اقتصادی

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن با حربه‌های مختلف تمام تلاش خود را انجام داد تا معیشت را بر مردم سخت کرده و مشکلات را بر جامعه مستولی کند ولی بیشترین تلاش خود را بر بحث نفوذ متمرکز کرد و سعی کرد با استفاده از نفوذی‌های خود مردم را دلسرد کرده و علیه انقلاب اسلامی بشوراند و شاهد این مدعا هم تحریم‌های بسیار سخت و وعده «تابستان‌های داغ» و آشوب بر علیه نظام و سرنگونی نظام و اصطلاحاتی نظیر قیام گرسنگان و قیام کرونا زدگان و … است.

عباسی هدف آمریکا از همه این موارد را نشان دادن نظام اسلامی به عنوان یک نظام ذلیل و ناتوان و محتاج مذاکره بیان کرد و افزود: با وجود همه این مشکلات معیشتی از زمان شیوع بیماری کرونا، بر طبق آمار موجود بیش از ۵۰۰ میلیون بسته معیشتی در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توسط همین مردم توزیع شده است.

وی با اشاره به این از خودگذشتگی و ایثار مردم گفت: آیا باید این مردم را ذلیل نشان داد و از تریبون رسمی اعلام کرد که ما برای آبِ خوردن خودمان هم محتاج مذاکره هستیم؟ یا باید با تمسک به داستان کربلا برای خود توجیهی برای مذاکره بسازیم؟

موشک باران عین الاسد شکست هیمنه نظامی آمریکا

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه در دو سال گذشته پنج اتفاق مهم در نظام آمریکا رخ داده گفت: فروریختن نظام بهداشتی و درمانی آمریکا در زمان کرونا، نقض آشکار حقوق بشر در برخورد با رنگین پوستان و اعتراضات سراسری مردم آمریکا، کسری بودجه ۴ تریلیون دلاری، شکسته شدن هیمنه نظامی آمریکا پس از حمله موشکی به عین الاسد و شکست دموکراسی دروغین در جریان انتخابات اخیر آمریکا از مواردی است که به صورت واضح در پیش چشم همه مردم دنیا قرار گرفت.

وی با تاکید بر ناکارآمدی برجام حتی قبل از قدرت گرفتن ترامپ گفت: بازگشت به برجام در شرایط فعلی به چند دلیل گره‌ی از مشکلات ما باز نمی‌کند پس ما در بازگشت به تعهدات برجامی نباید عجله کنیم.

عباسی درباره ضرورت حل سه مسئله پیش از بازگشت ایران به تعهدات تعلیق شده برجام گفت: اولاً باید اجرای قانون دوربرگردان دوماً اجرای قانون isa یا محدودیت سرمایه گذاری در ایران و سوما قانون کاتسا که در حقیقت هدف اصلی آن تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بازوی اصلی فعالیت‌های عمرانی در کشور است متوقف شود.

ضرورت پاسخگویی دولت درباره عدم حضور وزرای تخصصی در مذاکرات برجام

وی افزود: الان زمانی است که دولت باید راجع به عملکردش پاسخگو باشد و توضیح دهد که چرا در مذاکرات بسیار مهم و تخصصی مثل برجام، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی حضور نداشته‌اند؟

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه چرا درباره مسائل مهمی مثل قانون uturn و قانون isa و قانون کاتسا صحبتی نمی‌شود؟ گفت: در زمان دولت اصلاحات می‌خواستند مدل گورباچف و شوروی را اجرا کنند که نتوانستند و مقام معظم رهبری در مقابل آن مقاومت کردند در زمان دولت فعلی هم با تمسک به سیاست درهای باز یا همان طرح اصلاحات چینی می‌خواستند ۳ هدف را دنبال کنند

وی افزود: آوردن سرمایه خارجی، کپی کردن تکنولوژی ساده و دست چندم و در دست گرفتن بخشی از بازار خارجی از اهداف این دولت بود که این سیاستها پبه دلیل کپی برداری ناشیانه از سیاست چین بدون لوازم آن شکست خورد.

عباسی با اشاره به اینکه دولت می‌خواست بدون برگ برنده و دادن امتیازات به همه این اهداف دست پیدا کند گفت: با تکیه بر همین سیاست می‌خواستند تاریخ مصرف انقلابی گری را تمام شده بدانند که بازهم با فرمایشات و تدابیر رهبر معظم انقلاب ناکام ماندند.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchxknw.23nk6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما