قم نيوز : رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه گزارش مدیریت شهری قم همیشه امیدوارکننده است، بر لزوم ساماندهی پروژه‌های نیمه‌کاره تأکید کرد.
پروژه‌های نیمه‌کاره در قم ساماندهی شوند/لزوم توجه ویژه به وضعیت منوریل
پروژه‌های نیمه‌کاره در قم ساماندهی شوند/لزوم توجه ویژه به وضعیت منوریل
به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار با شهردار قم و مدیران شهری با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و پیروزی  انقلاب اسلامی و ولادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: گزارش تیم مدیریت شهری همیشه امیدوارکننده است.

امام‌جمعه قم نقش مردم در انقلاب ما را نقش بی‌بدیل خواند و افزود: تصور اینکه مردم قبل از انقلاب جرئت اینکه در مقابل یک رژیم تا دندان مصلح بایستند بدون وجود یک رهبر بصیر ممکن نبود.

وی ادامه داد: بدون پشتوانه مردمی هم رهبری نمی‌تواند به‌تنهایی نقش‌آفرینی کافی را داشته باشد، وجود رهبری و وجود مردم مکمل هم‌اند، رهبری باید پشتوانه داشته باشند و مردم هم باید هدایت بشوند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه بعد فرهنگی انقلاب ما بر ابعاد دیگر سرآمد بوده است تأکید کرد: دشمن هم فرهنگ ما را نشانه گرفته چراکه اگر فکر و فرهنگ از یک جامعه گرفته شود هویت یک جامعه از آن گرفته می‌شود اما اگر کسانی زیر چتر فرهنگ رشد بکنند و مسائل اجتماعی با باور فرهنگی رشد بکند این جامعه یک جامعه مترقی خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه می‌خواستند با تحریم‌ها بین مردم و انقلاب شکاف ایجاد کنند تأکید کرد: تحریم‌هایی که بر ما وارد کردند خسارت سنگین برای ما وارد کرد و جای تردیدی ندارد اما دشمن هم به هدف خودش از این تحریم‌ها نرسید.

وی با تأکید بر اینکه روزی ده ها پروژه در کشور علی‌رغم همه این تحریم‌ها افتتاح می‌شود، ابراز کرد: دنیا احساس می‌کرد که ایران با این تحریم‌ها تنها می‌ماند و این تنهایی کشور را فلج می‌کند اما هرروز شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف هستیم و مردم همچنان با نظام و انقلاب همراه هستند که نمونه آن را در تشییع سردار سلیمانی مشاهده کردیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در قم هم این اتفاق افتاده است، بیان کرد: بعد از استان شدن قم هرسال شاهد این هستیم که زیرساخت‌های قم رو به توسعه است و هرروز گزارش‌هایی که می‌شنویم این است که قم علی‌رغم همه مشکلاتی که دارد، به‌خوبی پیش می‌رود.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه تربیت نیروی متخصص جایش خالی بود، افزود: مدیریت شهری در تربیت نیرو باید خودکفا باشد و نیروهای متخصص در عرصه‌های مختلف شهری تربیت کند ، وقتی بر اساس دانش و تخصص شهری را اداره کنیم همه امور را در نظر می‌گیریم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در قطار شهری اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است بیان کرد: فازهای بعدی قطار شهری هم باید با برنامه‌های ریزی خوب پیش برود.

وی وضعیت مونوریل را هم خسته‌کننده خواند و افزود: از شهرداری انتظار نداریم چراکه مونوریل پروژه‌ای است که هر  اقدامی در قبال آن مشکلاتی به همراه دارد.

امام‌جمعه قم افزود: بخش‌هایی که در شهر زخمی شده است و تبدیل به پارکینگ ماشین‌ها شده، اگر سریع‌تر سروسامان پیدا کند مبلمان شهری شهر کریمه اهل‌بیت جلوه بهتری خواهد داشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc40qo.2bq048laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما