شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب : 94601

بزرگترین دستاورد انقلاب ایجاد اعتماد به نفس در مردم است

قم نيوز : رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی را ایجاد اعتماد به نفس در مردم دانست و تصریح کرد: بر همین اساس بود که مردم ما شعار «ما می توانیم» سر دادند و با هدایت رهبری جامعه، نقشه راهی برای پیشبرد انقلاب طراحی کردند.
بزرگترین دستاورد انقلاب ایجاد اعتماد به نفس در مردم است
بزرگترین دستاورد انقلاب ایجاد اعتماد به نفس در مردم است
به گزارش قم نیوز آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری که عصر امروز در شورای اداری استان قم و در آیین افتتاح همزمان 212 پروژه استان قم در ایام الله دهه فجر سخن می گفت با اشاره به تفاوت مهم انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب های جهان اظهار کرد: انقلاب های جهان در مسیر حرکتی خود، جوشندگی و بالندگی را از دست می دهند و به یک بی تحرکی و ایستایی می رسند، در حالی که خود انقلاب اسلامی دستگاه هایی ایجاد کرد که حرکت و جوشش در ذات آن ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه علت توطئه دشمنان علیه انقلاب اسلامی در طول سالیان پس از پیروزی انقلاب به دلیل همین ویژگی بوده است خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با تأسی به رسالت حضرت ختمی مرتبت (ص)، به فراتر از مرزهای خویش می اندیشید و این دیدگاه بین المللی همچنان ادامه دارد.

امام جمعه قم در ادامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: این انقلاب دستاوردهای فراوانی مانند دستاوردهای فرهنگی، سیاسی، بین المللی، علمی، نظامی، پزشکی و اقتصادی را تجربه کرده است که البته این دستاوردها در شرایط سخت و با انواع پیچ و خم هایی که انقلاب با آن ها مواجه بوده به دست آمده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: البته بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، ایجاد اعتماد به نفس در مردم بود، تا آن جا که آنان باور کردند می توانند نقشه راهی را با هدایت رهبری جامعه اسلامی به پیش ببرند.

وی همچنین ویژگی بارز دیگر این انقلاب را بُعد مذهبی و دینی آن دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی تلاش کرد تا قرآن مهجور مانده را در قالب قانون اساسی و دیگر قوانین از مهجوریت خارج کند.

آیت الله حسینی بوشهری در عین حال یادآور شد: باید گفت هم معنویت زمینه ساز انقلاب اسلامی شد و هم این که این انقلاب در گسترش معنویت در جامعه نقش آفرینی کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سپس بیان کرد: یکی از نشانه های حضور تعالیم معنوی و الهی در این انقلاب، عنایات خداوند متعال در طول 42 سال اخیر بوده است، تا آن جا که به اعتراف برخی از مقامات غربی، ماه ها طراحی و برنامه ریزی آن ها با یک سخنرانی و روشنگری رهبری معظم انقلاب نقش بر آب و به بیان دیگر، رشته های دشمنان به مُشتی از پنبه تبدیل می شود.

وی با تأکید بر ایجاد روحیه خودباوری در جوانان، استقلال کشور را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و افزود: تصمیم گیری در کشور ما، سال ها با دیگران بود، اما انقلاب اسلامی با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» مردم پا گرفت و کشوری وابسته در دنیا به کشوری مستقل تبدیل شد.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: قطعا اگر دشمنی دشمنان و تحریم های ظالمانه نبود، کشور می توانست به پیشرفت های بیشتری دست یابد، اما هنر مدیریت مسؤولان این است که بتوانند با وجود همه مشکلات، مسیر پیشرفت کشور را ادامه دهند و در این راه ثابت قدم باقی بمانند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjvmeh.uqexyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما