قم نيوز : استاندار قم گفت: علی‌رغم اینکه وضعیت قم در زمینهٔ شیوع ویروس کرونا آبی است ولی انتظار داریم که سیل نزولی حفظ و به مرحله سفید برسیم و نباید در سایه عادی انگاری با خیز جدید مواجه شویم.
استاندار قم: شهروندان قمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حفظ سیر نزولی کرونا کمک کنند
استاندار قم: شهروندان قمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حفظ سیر نزولی کرونا کمک کنند
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز پس از جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز گزارشی از شیوع ویروس کرونا در استان‌های مختلف ارائه شد که متأسفانه شاهد خیز جدید این ویروس در برخی از استان‌ها هستیم.

وی افزود: در دو استان ویروس جهش‌یافته انگلیسی مشاهده‌ شده و سبب نگرانی‌های زیادی شده است، استان قم استانی پرتردد است که نگران این ترددها هستیم.

استاندار قم بیان کرد: علی‌رغم اینکه وضعیت قم درزمینهٔ شیوع ویروس کرونا آبی است ولی انتظار داریم که سیل نزولی حفظ و به مرحله سفید برسیم و نباید در سایه عادی انگاری با خیز جدید مواجه شویم.

سرمست عنوان کرد: در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا درزمینهٔ واکسیناسیون موضوعاتی مطرح شد و قرار است مرحله دوم نیز آغاز شود و با مراقبت‌های صورت گرفته برای جامعه هدف که کادر درمان هستند تزریق واکسن علیه کرونا انجام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه سال جدید هستیم قرار شد پروتکل‌هایی برای خرید و همچنین  مسافرت‌های نوروزی ازنظر ترددها تدوین شود.

استاندار قم بیان کرد: درباره ورود مسافرین خارج از کشور در جلسه امروز مطرح شد و قرار شد دقت‌های زیادی صورت بگیرد و تأکید ستاد ملی این بود که تست کامل از این افراد گرفته شود و افرادی که تست آن‌ها مثبت باشد در قرنطینه قرار بگیرند تا امکان ورود ویروس جهش‌یافته از خارج به حداقل برسد.

سرمست با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد: نظارت‌هایی در قالب طرح شهید سلیمانی در حال اجرا است که نیازمند توجه بیشتری است.

وی موضوع تزریق واکسن کرونا در قم را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی اطلاع‌رسانی می‌کند، واکسیناسیون در کنار استان‌های دیگر در قم آغازشده است و اولویت با کادر درمان استان است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciyya3.t1a5r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما