يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : 94732

روستاهای قم از شبکه پایدار ارتباطی برخوردار شدند

قم نيوز : مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ایجاد شده، هم اکنون روستاهای استان از شبکه پایدار ارتباطی برخوردار است.
روستاهای قم از شبکه پایدار ارتباطی برخوردار شدند
روستاهای قم از شبکه پایدار ارتباطی برخوردار شدند
به گزارش قم نیوز جواد غلامپور با اشاره به اجرای گام اول توسعه فیبرنوری روستایی در این استان، افزود: اجرای ۱۰۴ کیلومتر فیبرنوری روستایی درسطح استان،‌ زمینه برای افزایش سایت‌های تلفن همراه و ارتقای تکنولوژی آنها از نسل دوم به نسل  سوم و چهارم و پایدار سازی شبکه ارتباطی در سال جاری محقق شد.

وی با تاکید بر اینکه اولین گام در ایجاد عدالت ارتباطی، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در سطح روستاهاست، ادامه داد: قم از جمله استانهای پیشرو کشور در ایجاد  پوشش ارتباطی پایدار و پرسرعت با توسعه زیر ساخت های ارتباطی  در روستاها به شمار می‌رود.

غلامپور، ادامه داد: ارتقای ۳۰ سایت تلفن همراه به تکنولوژی‌های نسل سوم و چهارم و همچنین توسعه شبکه پهن باند و تلفن همراه روستایی در هفت روستا از جمله اقدام‌های صورت گرفته برای بهبود وضعیت ارتباطات در سطح روستاهای قم در سال‌جاری است.

وی، تحقق عدالت ارتباطی را از جمله اولویت‌های مهم ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و اظهار داشت: با اقدام‌های گسترده صورت گرفت برای تحقق عدالت ارتباطی،‌هم اکنون این استان دراتصال مدارس شهری و روستایی به شبکه ملی اطلاعات از جمله استان‌های پیشتار در کشور است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اتصال تمام ۷۳۰ مدرسه شهری و روستایی قم به شبکه ملی اطلاعات گفت: هم اکنون تمام ۱۴۵ مدرسه روستایی و ۵۸۵ مدرسه شهری قم به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

غلامپور افزود: اتصال تمام مراکز آموزشی به شبکه ملی اطلاعات موجب شده تا تمامی دوره‌های آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه مراکز آموزش عالی و حوزوی و نیز برگزاری آزمون‌های مربوطه به صورت مجازی  دربستر پهن باند ثابت و سیار محقق شود.

استان قم درضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار، حائز رتبه دوم کشوری است و در خصوص شاخص پوشش جمعیتی تلفن همراه ، رتبه اول کشوری را کسب کرده‌است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcewf8o.jh8exi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما