جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب : 94978

جزئیات شناسایی 2 فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در قم

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از شناسایی دو بیمار ۷۲ و ۲۷ ساله به کرونای جهش‌یافته انگلیسی خبر داد.
جزئیات شناسایی ۲ فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در قم / اطرافیان بیمار شناسایی‌ و قرنطینه شدند
جزئیات شناسایی ۲ فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در قم / اطرافیان بیمار شناسایی‌ و قرنطینه شدند
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به شناسایی دو مبتلا به ویروس جهش‌یافته انگلیسی در قم اظهار داشت: متأسفانه دو نمونه تست از فردی بستری و دیگری به‌صورت سرپایی از ویروس جهش‌یافته در قم مثبت اعلام‌شده است.

وی با بیان اینکه بلافاصله بعد از شناسایی این افراد اطلاع‌رسانی عمومی به مردم صورت گرفت ابراز کرد: کمیته واکنش سریع دانشگاه علوم پزشکی با حضور مسئولان درمانی استان تشکیل شد و در اسرع وقت اطرافیان بیمار شناسایی، رهگیری و قرنطینه آنان در دستور کار قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر اینکه بلافاصله تست‌گیری از اطرافیان این دو بیمار آغاز شده است، یادآور شد: این ویروس جدید به علت جهش پروتئین قدرت سرایت بالایی و مرگ‌ومیر بالایی دارد که در نسل جوان نیز درگیری ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای جلوگیری از اشاعه ویروس جهش‌یافته خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت قم به‌صورت فعال در حال آماده‌باش بوده و تمرکز ما در مناطقی که این افراد شناسایی‌ شده بیشتر است.

قدیر افراد جدید شناسایی‌شده را 72 و 27 ساله دانست و افزود: این دو نفر قمی هستند که اگر قاطع در زمینه رهگیری و بیماریابی برخورد نکنیم دچار مشکل می‌شویم.

وی با درخواست از مردم برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک، دوری از تجمعات و برنامه‌های خانوادگی اظهار داشت: برگزاری هرگونه همایش و بازگشایی مدارس در قم با دستور ستاد مقابله با کرونا  ممنوع است

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7y9y.ak9tu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما