يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : 95309

اهدای 2000 سبد معیشتی به نیازمندان در آستانه عید نوروز

قم نيوز : مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: سومین مرحله از رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه هلال احمر با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری در قالب طرح ملی فرشتگان رحمت با اهدای 2000 سبد معیشتی به ارزش 5 میلیارد ریال به خانواده‌های نیازمند تحت پوشش هلال احمر با حفظ کرامت انسانی صورت خواهد گرفت.
اهدای 2000 سبد معیشتی به نیازمندان در آستانه عید نوروز
اهدای 2000 سبد معیشتی به نیازمندان در آستانه عید نوروز
به گزارش قم نیوز محمد رضا بهرامی در آغاز سومین مرحله از رزمایش همدلی هلال احمر در قالب طرح ملی فرشتگان رحمت با اشاره به اینکه تلاش برای تسکین آلام بشری و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها از اهداف هلال احمر به شمار می رود بیان کرد: داوطلبان سرمایه های اجتماعی و حلقه اتصال بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان می‌باشند که با بهره‌گیری از این سرمایه عظیم، هلال احمر فعالیت‌های مختلفی را با موضوعات عام المنفعه و بشردوستانه در طول سال  اجرا می‌کند.

بهرامی افزود: یکی از فعالیت‌هایی که در حوزه داوطلبان با تلاش و همت خیرین استان قم انجام می‌‌شود ارائه خدمات دارو و درمانی به خانواده های بیماران نیازمند و صعب‌العلاج  تحت حمایت هلال احمر در قالب طرح ملی فرشتگان رحمت می‌باشد که در آستانه فرا رسیدن عید نوروز علاوه بر این خدمات، سبدهای معیشتی نیز به آنها اهدا می‌شود که با شیوع ویروس کرونا خانواده‌های نیازمند متاثر از کرونا نیز در این طرح تحت پوشش قرار گرفتند.

وی هدف از اجرای این طرح را ترویج و اشاعه فرهنگ غنی فعالیت‌های خیرخواهانه و نیکوکاری، تکریم و مساعدت به خانواده‌های نیازمند با حفظ ارزش و کرامت انسانی، دلجویی و دلگرمی دادن به خانواده های نیازمند دانست.

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم  گفت: سومین مرحله از رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه هلال احمر با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری در قالب طرح ملی فرشتگان رحمت با اهدای 2000 سبد معیشتی در قالب بن کارت و سبد کالا از قبیل مرغ، گوشت، برنج، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، قند، شکر، حبوبات و سایر اقلام کنسرو شده  به ارزش 5 میلیارد ریال به خانواده‌های نیازمند تحت پوشش هلال احمر با حفظ کرامت انسانی صورت خواهد گرفت.

بهرامی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از خانواده ها از لحاظ اقتصادی و معیشتی تحت فشار هستند  در این مرحله از رزمایش، خانواده‌های نیازمندان را به سه تیپ 4 نفره، 4 تا 6 نفره و 6 نفره به بالا تقسیم‌بندی کرده تا این کمک‌ها متناسب با نیاز آنها باشد.

وی یادآور شد: در مرحله اول این رزمایش 8 هزار سبد کالا و در مرحله دوم 1400 سبد کالا و همچنین 1000 سبد کالا به صورت موضوعی در طول سال با حفظ کرامت انسانی بین نیازمندان استان و بخش‌های تابعه توزیع شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم  در ادامه به خدمات ارائه شده توسط بانک تجهیزات پزشکی امانی حوزه داوطلبان اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا 14 هزار و 610 نفر از خدمات و تجهیزات این بانک به صورت رایگان و امانی که شامل  کپسول اکسیژن، مانومتر، تخت بیمارستانی، دستگاه اکسیژن ساز، ویلچر، واکر، عصا و تشک مواج می‌باشد به ارزش 103 میلیارد ریال به همت خیرین بهره‌مند شده‌اند.

بهرامی تصریح کرد: 1825 نفر روز داوطلب به مراجعه کنندگان به بانک تجهیزات پزشکی امانی هلال احمر  خدمات داوطلبانه ارائه دادند.

وی با اشاره به نقش اثرگذار خیرین و داوطلبان در تحقق خدمت رسانی بویژه در شرایط موجود جامعه و افزایش مشکلات خانواده‌های بیماران برای تهیه اقلام معیشتی از خیرین دعوت کرد، در اجرای این طرح با اهدای کمک های نقدی و غیرنقدی خانواده های کم برخوردار را حمایت کنند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcf1md1.w6dtxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما