دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : 95358

تولید بیش از 1.3 میلیون گلدان گل در شهر قم

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از تولید بیش از یک‌میلیون و 300 هزار گلدان گل در شهر قم خبر داد و گفت: قم سالانه یک‌میلیون و 300 هزار گلدان گل به ارزش 5/4 میلیارد تومان گل تولید کرده و در این حوزه کاملا خودکفا عمل می‌کند.
تولید بیش از 1.3 میلیون گلدان گل در شهر قم
تولید بیش از 1.3 میلیون گلدان گل در شهر قم
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با اشاره به توسعه فضای سبز در شهر قم و لزوم تأمین گل و گیاه، اظهار داشت: شهر قم طی چند سال اخیر علاوه بر توسعه فضای سبز و رسیدن به رتبه سوم در بین کلان‌شهرها در تولید گل‌های زینتی نیز اقدامات قابل‌توجه ای انجام داده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم قم را تنها کلان‌شهری دانست که در تولید گل‌ها و گیاهان زینتی به خودکفایی رسیده است و افزود: شهرداری قم در طول سال هیچ گلدان گلی خریداری نکرده و تماماً توسط خود سازمان تولید و پرورش داده می‌شود.

جوادیان تصریح کرد: در این مرکز با تولید انواع گل‌ها و گیاهان زینتی خاص و اصلاح‌شده سالانه بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار گلدان گل تولید و به‌صورت رایگان به مناطق هشت‌گانه جهت کاشت فرستاده می‌شود.

وی هزینه خرید گل‌ها و گیاهان زینتی شهر را از بخش خصوصی  ۵/۴ میلیون تومان دانست و بیان کرد: درصورتی‌که مرکز تولیدات گل و گیاه غدیر تولید نداشتیم بایستی سالانه حدود ۴/۵ میلیارد تومان گل و گیاه از تولیدکنندگان خصوصی خریداری می‌کردیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم هزینه تولید در مرکز غدیر کمتر از یک‌پنجم هزینه‌های بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: خودکفایی در تولید گل و گیاهان زینتی در قم یکی از دستاوردهای شهرداری قم در طی چند سال اخیر در گلخانه‌های مرکز تحقیقات، آموزش و تولید گل‌ها و گیاهان زینتی غدیر محقق شده است.
انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcjoteh.uqeiizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما