قم نيوز : مدیرکل مدیریت بحران استان قم با اشاره به وضعیت زرد کرونایی در قم گفت: نماز جمعه قم بر اساس شیوه نامه جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا با نیمی از ظرفیت برگزار خواهد شد، ضمن آن که گروه شغلی 4 در قم فعلا تا پانزدهم فروردین ماه 1400 تعطیل اعلام شده است.
از تعطیلی گروه شغلی ۴ تا برگزاری نماز جمعه با ۵۰ درصد ظرفیت
از تعطیلی گروه شغلی ۴ تا برگزاری نماز جمعه با ۵۰ درصد ظرفیت
محسن اروجی امروز با بیان اینکه تشدید نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی در نوروز ۱۴۰۰ در دستور کار مدیریت استان قرار دارد خاطر نشان کرد: این نظارت ها بر اساس کارگروه های مشترک و به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود.

وی اضافه کرد: تداوم طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی و رهگیری بیماران و بیماریابی از دیگر سیاست هایی است که این روزها در قم با وضعیت زرد کرونایی پیگیری می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم سپس ادامه داد: ممنوعیت اقامت در مدارس، ممنوعیت اقامت در مهمانسراهای دستگاه های دولتی، ممنوعیت برپایی چادر در بوستان ها و معابر و همچنین ممنوعیت اقامت در کمپ های جنگلی از جمله مصوبات ستاد ملی مبارزه با کروناست که در نوروز ۱۴۰۰ در همه شهرهای کشور و بدون توجه به نوع رنگ بندی کرونایی اجرایی می شود.

اروجی با اشاره به این که سیاست عدم تشویق به سفر در همه رسانه های جمعی دنبال خواهد شد یادآور شد: فعلا و بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۹ شهر قرمز و ۳۱ شهر نارنجی در کشور وجود دارد که سفر از این شهرها و همچنین به این شهرها ممنوع است و هموطنان باید در سفرهای احتمالی نوروزی خود به نام این ۴۰ شهر دقت نظر داشته باشند تا مشمول جریمه نشوند.

وی با تصریح بر ضرورت کنترل مبادی ورودی شهر قم در ایام نوروز ۱۴۰۰ اذعان کرد: یکی از این مبادی، ایستگاه راه آهن قم است که کنترل کامل در آن برقرار است و بلیت برای افرادی که نامشان در اپلیکیشن ماسک به عنوان تست مثبت کرونا وجود دارد، صادر نمی‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: هم استانی ها باید توجه داشته باشند که قم از وضعیت آبی به زرد کرونایی تغییر یافته است، بنابراین برخی محدودیت ها مانند کاهش تعداد کارکنان دستگاه های اداری پس از تعطیلات چند روز نخست سال بر اساس آئین نامه موجود اجرایی می شود.

وی افزود: جلسات نیز در وضعیت زرد کرونایی باید حداکثر با ۳۰ نفر تشکیل شود. اروجی در عین حال به ممنوعیت فعالیت گروه شغلی ۴ در وضعیت زرد کرونایی توجه داد و گفت: آیین نامه موجود بیانگر آن است که نماز جمعه نیز باید با حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت تشکیل شود، ضمن آن که ظرفیت مساجد نیز در وضعیت زرد کرونایی نسبت به وضعیت آبی کمتر خواهد بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciq5a3.t1aww2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما